رادیو جوان ۲۵ ساله شد/ فرزاد حسنی و اجرای برنامه تحویل سال نو


ساعت: 17:00
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810566

نشست بیست و پنجمین سالگرد رادیو جوان با حضور مدیر شبکه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست خبری بیست و پنجمین سالگرد تاسیس رادیو جوان امروز سه شنبه 3 اسفندماه با حضور علیرضا مقسودی مدیر این شبکه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

مقسودی در ابتدای این نشست گفت: در آستانه بیست و پنجمین سالگرد تولد رادیو جوان هستیم.

وی افزود: در این سال ها همکاران ما تلاش کرده اند رادیو جوان را از سایر رسانه ها متمایز کنند. تفاوت در رادیو جوان از نظر فرم و محتوا احساس می شود و بهترین همکاران را در مقاطع مختلف داشته ایم. رادیو جوان زادگاه بسیاری از اهالی رسانه است و گویندگان، مجریان و برنامه سازان بسیاری در رادیو جوان گذرانده اند.

مدیر رادیو جوان گفت: تلاش ما این است که بدون تعهد با مردم صحبت کنیم و بین تخصص و نخبگان و فضای عمومی مردم ارتباط برقرار کنیم. مولفه هایی مانند هویت، امید و توجه به جوانان را نیز بررسی می کنیم.

مقسودی یادآور شد: در این 2 سال که در رادیو جوان بودم یکی از تلاش های ما این بود که به صورت تعاملی حرکت کنیم. ما برنامه هایی مانند جیک و پیک داریم که با افرادی که به طور موثر در فضای مجازی کار می کنند ارتباط برقرار می کنند و ما روزانه با آنها در تعامل هستیم.

وی گفت: حوزه های مرتبط با ارزش های انسانی و الهی باید به زبان روز بیان شود و ما نیز سعی کرده ایم از این رویکرد استفاده کنیم. در برنامه خط آزاد که دو سال پیش راه اندازی کردیم، فضا کاملا تعاملی است. پیام مخاطبان در هر زمینه و پیام های آنها منتشر می شود.

مقسودی افزود: در چند ماه اخیر برنامه های جدیدی مانند پرچمدار ایجاد کرده ایم که نوعی رقابت بین نخبگان در عرصه های مختلف برگزار می شود. هر روز 2 نفر از یک کلاس با هم رقابت می کنند و سپس یک نفر با رای مردم در آخر هفته انتخاب می شود.

وی به برنامه های پژوهشی این برند شبکه اشاره کرد و گفت: «رادیوم» که یک برنامه تخصصی است و سیاوش صفاریان پور و احسان مهرجو اجرای آن را بر عهده دارند، اما تلاش می کند علم را به همه بفهماند و مشکلات را به زبان ساده بیان کند. این برنامه که از شنبه تا چهارشنبه پخش می شود یکی از پر شنیده ترین برنامه های رادیویی است.

مقصودی در ادامه سخنان خود در دیگر برنامه های جدید رادیو جوان بیان کرد: برنامه جدیدی به نام همسایه ستاره داریم که با اجرای الهه پرسون اجرا می شود و در آن برج میلاد را نمادی می دانستیم. در این شرایط که سفر به استان های مختلف برایمان سخت است، با اقوام مختلفی که به برج میلاد می آیند تعامل داریم. از اسفندماه، برنامه دیگری به نام «جوانی که هستی» به صورت مستند پخش می شود که به فرصت های گردشگری می پردازد. در برنامه ای دیگر بچه های ما در وسط بیمارستان های کشور برنامه ریزی کردند و تعدادی تاج گرفتند اما می خواستند کادر پزشکی را شاد کنند.

وی افزود: برنامه من با تو خوبم در حرم امام رضا (ع) تولید می شود و چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 تا 9 صبح برنامه اجرا می کردیم و این برنامه در این مدت اصلا متوقف نشد.

مدیر رادیو جوان به یک برنامه پرمخاطب اشاره کرد و گفت: ما چند ماهی است که برنامه آرایشگاه را تولید می کنیم و فردی که آرایشگر است افرادی با موقعیت ضعیف را پیدا می کند و دغدغه ها و حرف های خود را در برنامه بیان می کند. «محمد گزت لو، آرایشگر این برنامه، سوژه ها را در استان های مختلف پیدا می کند و به بهانه آرایشگری با آن ها صحبت می کند. این برنامه یک مستند بزرگ است که هم پوشش خوبی دارد و هم فرصت خوبی برای بیان حرف های سوژه ها و شنیدن آن حرف ها.

مقصودی با بیان اینکه هدفمند به سمت برنامه های موسیقی محور رفته اند گفت: با موسیقی هایی کار می کنیم که می تواند به هویت و امید جوان کمک کند و او را به اخلاق برساند.

وی با اشاره به برنامه های مطالبه گرانه گفت: برنامه «قضایی» داشتیم که برای اولین بار به موضوعات مختلف پرداختیم و در برخی مشکلات مشکلات را حل کردیم. ما معتقدیم رادیو جوان باید عدالت خواه باشد و هویت ملی را ارتقا دهد. صدای بی تکلف جوانی باشید. گاهی به ما می گویند چرا انتقاد می کنید و ما مقاومت می کنیم.

مدیر رادیو جوان گفت: «جمعه جم» یکی از آن برنامه های مربوط به برنامه تولد آنلاین است. شاید ابهام جامعه در شرایط کنونی جامعه نحوه فرزندآوری بیشتر باشد که سعی می کنیم ضمن پاسخگویی و رفع این ابهام، تولد فرزندان را نیز توضیح دهیم. توضیح یک دیدگاه دستوری نیست، بلکه پرداختن به یک شی در عین رفع ابهامات است.

مقسودی در بخشی دیگر از برنامه های نوروزی خبر داد: در ایام نوروز هر گروه برنامه نویسی برنامه ویژه ای دارد. گروه جامعه در ایام نوروز «نمایش جدید» و این روزها برنامه «رادیوم» دارد. ما راهیان نور داریم و هر سال خودمان این فضا را پوشش می دهیم. «حالم با تو خوبه» همه روزه از ساعت 20 تا 21 از حرم امام رضا (ع) به صورت زنده پخش می شود. تا قرن جدید این روزها یک برنامه سرگرم کننده است.

وی در خصوص برنامه سال نو رادیو جوان افزود: این برنامه با اجرای فرزاد حسنی برنامه ای چهار ساعته است که سعی می کنیم برای مخاطبان جذاب باشد.

مدیر رادیو ملادو در ستون دیگری درباره ادامه اجرای برخی برنامه های هنری تصریح کرد: «سینما» یکی از برنامه های بسیار خوب ماست و «تئاتر» داریم که تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت. برنامه این اپراتور به صورت هفتگی پخش می شود و ویژه جشنواره هایی مانند جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

وی همچنین درباره پیشنهادهای ویژه سال آینده گفت: برای نیمه شعبان در شهرهای مختلف غیر از ایران کارناوال شادی خواهیم داشت و در صورت امکان در نظر داریم این برنامه غیر مطالعاتی را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید