راز بزرگ اخراج علی دایی از تیم ملی ایران پس از 13 سال فاش شد.

در سال 1387 که تصمیم به انتخاب سرمربی تیم ملی گرفته شد، علی دایی در برنامه 90 گفت هرکس قوی ترین لابی را داشته باشد به این عنوان می رسد. پس از این اظهارات دایی بلافاصله سرمربی تیم ملی شد اما…

اتفاقات دیدار با عربستان باعث شد دایی از سرمربیگری تیم ملی برکنار شود. همین سوال سال هاست که باعث سردرگمی و درگیری شده است. در همین رابطه خبرگزاری ایسنا گفت وگویی با علی کفاشیان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال انجام داده که به نوعی افشاگری از اتفاقات پشت پرده فوتبال ایران به نظر می رسد.

کفاشیان در این گفت و گو می گوید؛ بازی مقابل عربستان یکی از مهم ترین بازی های ما بود. ما دو مشکل داریم. وقتی به کره و ژاپن باختیم می گوییم شکست خورده ایم اما بازی با عربستان حساسیت خاصی دارد. مردم دوست دارند این تیم همیشه پیروز شود. مسابقه شروع شد و جمعیت زیادی جمع شدند. چند لحظه بعد احمدی نژاد آمد و بازی را از نزدیک دید. ما هم بازی را 2-1 باختیم. در اواسط نیمه امکان رفتن احمدی نژاد و علی آبادی به رختکن وجود نداشت. اگر کسی می خواست به رختکن برود، از جایگاه ویژه تا رختکن یک ربع راه بود و استراحت بین دو نیمه تمام می شد. من اصلا اینو نشنیدم از طرفی من رئیس فدراسیون بودم و کسی نگفت که به رختکن می رود. وقتی بازی را باختیم، جمعیت حاضر در ورزشگاه عصبانی بودند و یک ساعت با احمدی نژاد و علی آبادی نشستیم و رئیس جمهور از ما دلجویی کرد و گفت: این مسابقه را باختیم، ناراحت نباشید، چیزی نیست. مربی ای که مجبور نیست همه آنها را برد. انشاالله این آخرین روند صعود به جام جهانی باشد.

از نظر منطقی هم درست بود. وقتی احمدی نژاد رفت و تنها بود، به هتل بازیکنان رفتم و آنها ناراحت بودند. گفتم مشکلی نیست لازم نیست همه بازی ها را ببری. شما بازی های بعدی را می برید و ما به جام جهانی می رویم. من هم به تیم دلداری دادم. دو روز بعد جلسه هیئت مدیره بود که خود علی آبادی گفت نظر ما این است که به خاطر باخت به عربستان، علی دایی نیست. نمی دانم رئیس جمهور این دستور را داده یا نه. گفت نظر ما این است که دایی نباشد. ما هم مواردی را دیده ایم و مشکلاتی داشته ایم و به هیئت مدیره گفته ایم که این نظر است که نباید باشد. همه قبول کردند و بلافاصله او را اخراج کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید