انتقاد سرمربی سابق تیم ملی از توانایی علی دایی برای موفقیت در تیم ملی

انتقاد سرمربی سابق تیم ملی از توانایی علی دایی برای موفقیت در تیم ملی

ابراهیم قاسم پور سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص مسائل مختلف تیم ملی و تغییرات احتمالی در ترکیب این تیم اظهاراتی را بیان کرد.

بعد از شکست تیم ملی مقابل کره در گفتگوی اخیر درباره تغییر سرمربی تیم ملی حضور داشتید؟

در حال حاضر اینها شرایط مناسبی برای طرح این موضوعات نیست، اما این صحبت ها باید در فضایی باشد که در خارج منعکس نشود. اگر کارمندان فدراسیون چنین تصمیمی می گیرند باید مراقب باشند که اخبار درز پیدا نکنند چرا که روی تیم ملی و بازیکنان تاثیر منفی می گذارد.

به نظر شما در این شرایط چنین تصمیمی درست است؟

من دو ماه پیش، درست زمانی که تیم ملی به جام جهانی صعود کرد، گفتم حالا که صعودمان قطعی است، اگر می خواهیم با اسکوچیچ به جام جهانی برویم، بنشینیم با او صحبت کنیم. در مورد برنامه های او بپرسید، در مورد نیازهای او بپرسید، به صحبت های او در مورد اردو و جلسات تدارکاتی گوش دهید و سپس بهترین تصمیم را بگیرید. یا اگر نمی خواهیم با او به جام جهانی برویم باید تعارفات را کنار بگذاریم و سرمربی جدیدمان را مو به مو اعلام کنیم. اما متأسفانه ما رو در رو هستیم و به ملت تعارف می کنیم.

به نظر شما کدام مربی در این فرصت برای تیم ملی مفید خواهد بود؟

معتقد بودم یک مربی ایرانی با تجربه، دانش، مدیریت قوی و رزومه خوب در این شرایط بهتر از هرکسی به تیم ملی کمک می کند. نمی خواهم شخص خاصی را نام ببرم، اما این گزینه می تواند مفید باشد. اگر می خواستند مربی خارجی بگیرند باید مربی بسیار قوی با دانش بالا و رزومه ای که مدیریت قوی داشته باشد انتخاب می کردند. با این حال می دانیم که فدراسیون ما حمایت مالی خوبی ندارد. با اینکه چند میلیون دلار با قراردادهای آب بدهکار هستیم و بعد پول داریم که این بدهی ها را بپردازیم، اما پولی نداریم که به یک مربی با دانش پرداخت کنیم.

منظورت واضح تره؟

کاملا مشخص است که وقتی دلتنگ کیروش بودیم باید مربی در سطح او جذب می کردیم. کسی که عوامل مربیگری اش کمتر از کیروش نیست، اما دیدیم که نه مدیریت مالی داریم و نه مدیریت استراتژیک.

در روزهای اخیر بحث حضور علی دایی در راس کادر فنی تیم ملی مطرح شده است. فکر می کنید این به ویژگی های علی دایی و سختی لژیونرهای تیم ملی که گفته می شود هیچ مربی ایرانی را قبول ندارند، نیست؟

من با علی دایی از نزدیک کار نکرده ام و نمی توانم به طور قطعی در مورد او صحبت کنم. البته علی دایی یک سری امتیازات دارد و از نظر فوتبالی تمام عناوین بین المللی را پشت سر گذاشته و یکی از اسطوره های فوتبال ماست، اما به یکی دو عامل نمی توان مربی را برای هدایت تیم ملی انتخاب کرد. سرمربی تیم ملی باید فردی باشد که فرصت های مختلفی مانند تجربه، مدیریت، بحث فنی و مسائل مختلف را در کنار هم داشته باشد. تیم ملی را نمی توان تنها به یک عامل واگذار کرد.

به نظر شما در فاصله کمی که تا شروع جام جهانی باقی مانده این بحث ها درست است؟

متاسفانه همیشه آنقدر دیر می رسیم که به دقیقه 90 می رسیم و بعد باید عجولانه تصمیم بگیریم. ما همیشه زمان را بین کارهایی که باید انجام دهیم و کارهایی که نباید انجام دهیم تلف می کنیم. این یک موضوع تکراری است که به دلیل تعارف و چیزهایی از این قبیل، آن را بدیهی می دانیم. فدراسیون فوتبال باید همیشه آمادگی کامل برای هر اتفاقی را داشته باشد که متاسفانه فدراسیون در حساس ترین لحظه رئیس خود را برکنار کند. در چنین شرایطی چه انتظار دیگری از فوتبال کشور می توان داشت!

دیدگاهتان را بنویسید