علی دایی سرمربی تیم ملی می شود؟ پاسخ رسمی به مرد پرسپولیسی

علی دایی سرمربی تیم ملی می شود؟  پاسخ رسمی به مرد پرسپولیسی

با وجود صعود زودهنگام به جام جهانی 2022 قطر، تیم ملی فوتبال ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ روزهای پرتلاطمی را پشت سر می گذارد.

ملی پوشان ایران در دو طیف مختلف به صورت علنی درباره رد و تمجید از توان فنی اسکوچیچ اظهار نظر کرده اند تا در شرایط آشفته مدیریتی فدراسیون فوتبال بیشترین آسیب را به تیمی وارد کند که همه به آن امیدوار بودند.

مخالفت بازیکنان مطرح تیم ملی ایران مانند سردار آزمون و علیرضا بیرانوند در حمایت از اسکوچیچ با واکنش شدید بازیکنان باتجربه ای چون احسان حیسفی، کریم انصاری فرد و مهدی طارمی مواجه شد تا همه متقاعد شوند که اسکوچیچ نمی تواند اولین نفر باشد. مردی در رختکن تیم ملی ایران، بلکه ادامه حضور او هیچ سودی برای این تیم نخواهد داشت.

روزهای بدون رئیس فدراسیون فوتبال باعث شد تا میرشاد مجدی به عنوان رئیس و حسن کامرانی فر به عنوان دبیرکل فدراسیون بیشترین انتقادات و درخواست برکناری اسکوچیچ را به دوش بکشند.

آنها در ابتدا مخالف این موضوع بودند، اما ملاحظات زیادی وجود داشت که باعث شد مجدی و اعضای هیات مدیره با جدایی دراگان اسکوچیچ موافقت کنند.

علیرغم درخواست تعدادی از بازیکنان تیم ملی، بدنه وزارت ورزش و چند نماینده مجلس برای بازگرداندن کارلوس کی روش، فدراسیون فوتبال با حضور وی مخالفت کرد، بنابراین سرمربی تیم ملی ایران در سال های 2014 و 2018 جام جهانی شانس کمی برای تجربه دوباره این مسابقات در سال 2022 دارد.

نتایج تیم ملی والیبال ایران با بهروز عطایی سرمربی این تیم باعث شد تا فدراسیون فوتبال پیشنهاد یک ایرانی را که توانایی کنار هم قرار دادن اوضاع آشفته تیم ملی ایران را دارد، بررسی و مانور دهد.

میرشاد مجدی پس از رایزنی با برخی اعضای هیات مدیره و جلسه ای با حضور حسن کامرانی فر، چند گزینه داخلی را برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران انتخاب کرد.

علی دایی، جواد نکونام و امیر گلنوی جدی ترین گزینه های سرمربیگری تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 هستند و در این میان علی دایی به عنوان مهم ترین و صحیح ترین گزینه معرفی شد.

اما سرمربی سابق تیم ملی ایران که چند سالی است به همه پیشنهادات داخلی و خارجی پاسخ منفی می دهد، با پیشنهاد فدراسیون فوتبال مواجه شد اما به آنها پاسخ «نه» مکرر داد. یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال این پاسخ «نه» را تایید کرد.

دایی در شرایط فعلی حاضر به جایگزینی اسکوچیچ نشد و از مسئولان فدراسیون فوتبال خواست این موضوع را بسته تلقی کنند و به حضور او روی نیمکت تیم ملی فکر نکنند.

بنابراین حضور علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر دور از ذهن است و فدراسیون فوتبال باید به سایر گزینه های داخلی خود نگاه کند.

دیدگاهتان را بنویسید