راز فاش نشده اسطوره: استقلالی هستی یا پرسپولیس؟

با درخشش مرحوم دهداری و زمانی که هنوز خیلی جوان بود، دروازه بان شماره یک تیم ملی شد و همه انتظار داشتند که او مقصدش را بین استقلال و پرسپولیس انتخاب کند. علیرغم حضور علی پروین روی نیمکت تیم ملی، احمدرضا عابدزاده به دلیل تضمین حضورش در تیم اصلی (البته دلایل مختلفی در ادامه ذکر شد)، این مدافع بلند قامت در نهایت در خرداد 1398 استقلال را انتخاب کرد و به میدان رفت. اولین راهیابی به نیمه نهایی لیگ قدس در چهارم این ماه و در انزلی در دروازه استقلال قرار گرفت.

راز فاش نشده اسطوره: استقلالی هستی یا پرسپولیس؟احمدرضا که مسیر انتقال به پرسپولیس را بسته می دید در تلاش بود تا رابطه خود را با هواداران استقلال بازسازی کند

اولین روزهای حضور احمدرضا عابدزاده در تیم آبی پوشان با قهرمانی لیگ قدس و تغییر موازنه قوا در ایران پس از چند فصل همراه بود. دو بار صعود به فینال جام باشگاه های آسیا، بیش از 60 بازی متوالی بدون شکست، درخشش در دربی های متوالی و درخشش مقابل رقیب قدیمی و البته قهرمانی با تیم ملی در پکن، احمدرضا عابدزاده را به مهم ترین بازیکن جهان تبدیل کرد. دو سه سال چهره فوتبال ایران شده بود.

راز فاش نشده اسطوره: استقلالی هستی یا پرسپولیس؟دروازه بان محبوب و آماده استقلال – شکست ناپذیر در دربی و قهرمان با آبی ها در لیگ و آسیا

اما عدم توافق مالی باعث شد احمدرضا عابدزاده در تابستان 71 و شروع افت عجیب و غیرمنتظره استقلال بخواهد از این تیم جدا شود. او با کاظم علیایی مدیر وقت باشگاه رابطه بدی داشت و این اقدام به جدایی باعث تیره شدن رابطه احمدرضا عابدزاده با هواداران استقلال شد. در نهایت تلاش این دروازه بان برای جدایی از استقلال بی نتیجه ماند و کمیته انضباطی اعلام کرد که باید یک سال دیگر به قراردادش با این باشگاه احترام بگذارد.

شایعه تمایل احمدرضا عابدزاده به پرسپولیس باعث عصبانیت شدید هواداران استقلال شد و آنها اصلا علاقه ای به تکرار خاطره تلخ شاهرخ بیانی نداشتند. بنابراین عابدزاده که نتوانسته بود به تیم رقیب راه پیدا کند، خیلی سریع سعی کرد فضای داغ علیه خود را آرام کند و به هواداران استقلال اطمینان داد که علاقه ای به حضور در تیم رقیب ندارد. احمدرضا عابدزاده که در سومین فصل حضورش در استقلال بازی های زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داد، در نهایت با منصور پورحیدری درگیر شد و او را عامل مدیریت باشگاه خواند.

راز فاش نشده اسطوره: استقلالی هستی یا پرسپولیس؟عابدزاده در آن زمان مدعی شد که قصد رفتن به پرسپولیس را ندارد و حتی قصد دارد در 27 سالگی در خارج از کشور تمرین کند!

او که بعدها مدعی شد به خاطر تعارف پدرشوهرش به استقلال رفته و پرسپولیسی است، در آن زمان از عشقش به استقلال گفت و حتی تاکید کرد که به خاطر این تیم در خانه است. اتفاقی رایج در فوتبال جهان و حداقل در فوتبال ایران (با یک تفاوت که حداقل نشان می دهد اسطوره های محبوب ستاره های دهه 60 که متفاوت هستند و عشق خالص به پیراهن دارند) ).

به هر حال احمدرضا عابدزاده بالاخره در سال 72 توانست از استقلال جدا شود و با قراردادی غیرمنتظره راهی سپاهان شد. اما پس از تنها یک بازی با تیم این تیم، در سال چهارم و در تیم ملی به شدت آسیب دید و بیش از یک سال و نیم از فوتبال دور ماند. در نهایت تلاش عابدینی و اخذ وجه از شرکت ملی فولاد و اعزام احمدرضا عابدزاده برای معالجه به آلمان.

راز فاش نشده اسطوره: استقلالی هستی یا پرسپولیس؟روزهای آغازین انتقال پرسپولیس در تابستان 73 – اتفاقی جنجالی که موازنه قوا را در فوتبال ایران تغییر داد.

این مدافع محبوب که از نظر مدیریتی پرسپولیس دور شده بود سرانجام تسلیم این انتقال جنجالی شد و برای اولین بار در آذرماه 73 لباس پرسپولیس را به تن کرد و سه دهه از آن روزها می گذرد و پرسپولیسی ها این دروازه بان را پرسپولیسی می دانند. احمدرضا عابدزاده در ورزشگاه در مسابقات این تیم و البته واکنش های او در فضای مجازی. با این حال هواداران استقلال هم به این گونه مصاحبه ها و البته خاطرات زنده عابدزاده آبی پوش اشاره می کنند و احمدرضا را پسری توصیف می کنند. بعد از سی سال هم کسی جز احمدرضا عابدزاده نمی داند او دقیقا استقلالی است یا پرسپولیسی.

راز فاش نشده اسطوره: استقلالی هستی یا پرسپولیس؟

دیدگاهتان را بنویسید