راست میگه دختر رامین یا رضا کیانیان؟

راست میگه دختر رامین یا رضا کیانیان؟

روز جدید : کیان و منتقدان حق دارند از عکس های دختر رامین غافلگیر شوند، زیرا حتی اگر این نشان از ریا نباشد و توضیح شایسته هنرمند را قابل قبول بدانیم، نشان می دهد که فردی که هیچ تاثیری بر خانواده اش ندارد، می خواسته دیگران را وادار به پیروی از سلیقه او کنند. من می خواهم طعم آن را بگیرد. زخمی بر اهالی فرهنگ و هنر…

انتشار عکس هایی از صالح رامین، دختر محمدعلی رامین، سخنگوی جنجالی دولت احمدی نژاد در فضای مجازی که در صنعت مد اروپا دیده می شود، موجی از واکنش ها را برانگیخته است.

ابتدا باید توضیح داد که تصاویر شایسته نه مشکل زیادی با موازین شرعی دارد و نه از روی عادت پوشاندن برخی از دختران دهه هفتاد و هشتاد است، اما به وضوح با تصاویر افراطی پدرش مغایرت دارد. نگرش ضد غرب

نه تنها به این دلیل که او دختر محمدعلی رامین است، ایده انکار هولوکاست (نسل کشی یهودیان در جنگ جهانی دوم) به ذهن محمود احمدی نژاد رسید (و به ایران که نه سر و نه ته سر در این بود. گذر.). ساخت آن هزینه داشت) و البته بیشتر به خاطر سخنرانی ها و رفتارهای خاص و نامتعارفش در زمان تصدی مسئولیت مطبوعاتی در سال های 88 و 1368 شهرت داشت. زیرا پسر رامین، یاسین، نیز به دلیل برخی در عرصه عمومی به شهرت رسید. عدم قطعیت در نتایج اقتصادی و تجاری و البته همسر سابقش مهناز افشار.

فضای منفی دختر رامین که در جایگاه رضا کیانیان، بازیگر سرشناس سینمای ایران نقش بسته بود، به سرعت فروکش کرد زیرا او نوشت:

«نمی‌دانم کی و کجا وانمود کردم که تو هستم [کیانیان] تو فکر کردی من بهترین راه برای ابراز نفرت از ریا هستم. اما فکر نمی کنم در تمام عمرم کسی مرا بشناسد. اتفاقاً، تمام سختی زندگی من این بود که هرگز نمی خواستم تظاهر کنم. تنها کاری که در زندگی ام انجام ندادم ریاکاری بود، به همین دلیل بیشتر از هرکسی در این شهر برای یک طرفه بودن هزینه کردم.

سال ها با خانواده ام، اطرافیانم، در مدرسه و جامعه اطرافم مبارزه کردم تا خودم باشم، نه آن چیزی که قضاوت می کردند و شاید کمتر دختری مثل من درگیر گشت و کتک و … همیشه بیش از دیگران دستگیر می شود باید بازداشت شود تا پدرش نفهمد! ….

من هم مثل بقیه در این دنیا انتخاب نکردم که در چه خانواده ای متولد شوم و پدرم چه ایدئولوژیکی داشته باشد. اما من از زمانی که بزرگ شدم و مجبور شدم راه زندگی ام را انتخاب کردم و خودم را مسئول اعمال و رفتارم می دانم».

او گفت: من یک مدل نیستم. من یک طراح لباس هستم و می خواستم همه لباس هایم را بشناسند.»

او بارها برای اینکه به بازیگر بزرگ سینمای ایران بی احترامی نشود رضا کیانیان را خطاب به «عزیز» کرد و در پایان گفت: «من آنطور که شما فکر می کنید نیستم. «اما اگر مرا سمبل نفاق و نفاق می دانید، آنقدر به شما احترام می گذارم که بفهمم.

البته رضا کیانیان نیز این متن را در صفحه خود منتشر کرده است.

برای خواننده ای که با نوشته این نویسنده آشنایی دارد، احتمالاً تعجب می کنم که چرا این بار به سراغ موضوعی در اینستاگرام رفتم، در حالی که هیچ فعالیتی در آن ندارم و اشتباه نمی کنم و اطلاعات من محدود به متن ها و تصاویر ارسالی است. دوستان قابل اعتماد و همانطور که می توانید ببینید، من کلمات شکسته ای که توسط خانم صالحه یا سالیا نوشته شده را به همین صورت نقل نکرده ام (“من آن چیزی نیستم که شما فکر می کنید” من آن چیزی نیستم که شما فکر می کنید).

پاسخ این است که قضیه محمدعلی رامین متفاوت است. نه به خاطر پسرش یاسین یا عروس سابقش مهناز افشار. از آنجایی که وی متنوع ترین و عجیب ترین نماینده مطبوعات در تاریخ جمهوری اسلامی و برای نشان دادن تنوع حاکمیت جمهوری اسلامی است، همین یک مثال کافی است که هم احمد بورگانی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بوده است. و محمدعلی رامین 10 سال بعد. یکی کاملا مخالف دیگری است! و البته نه نمونه ای از شعر مولانا «وای این دو متضاد را دوست دارم»!

مردی که می خواست کنترل مطبوعات را در دست بگیرد، اما در همان آغاز عصر جدید، زمانی که اطلاعات از چاپی به دیجیتال منتقل شد و به هدف خود نرسید.

مردی که به لوگوی روزنامه تهران امروز چسبیده بود که به خاطر انحنای آن ما را به یاد تصویر یک زن می اندازد و آنها را متحول می کند! یا قول داده بود که به خاطر استفاده از عنوان به او جایزه بدهد و خوشبختانه به جای اعتراف به رفتارش باعث برکناری او شد، اما از وزیر ارشاد وقت (معاون فعلی مجلس، آقای رییسی) خواست تا اجازه برکناری او را بدهد. پس از بازگشت از حج.

حالا رضا کیانیان با این اوصاف راست می گوید یا نه؟ بله حق با اوست. صالح رامین چیست؟ آیا او مقصر است؟ نه! معلوم است که نه.

حق با کیان و منتقدان است، زیرا حتی اگر نشانه ریا نباشد و توضیح شایسته هنرمند را قابل قبول بدانیم، نشان می دهد که فردی که هیچ تأثیری بر خانواده خود ندارد، می خواسته دیگران را وادار به پیروی از سلیقه خود کند. در زمینه امام راحل که به بختیار می فرمایند: «شما که رفقای خود را قبول ندارید»، می توان به رامین گفت: «تو که دخترت را هم قبول نمی کنی…».

بحث دیگری که مطرح می شود این است که آیا «محیط» یا «ژن» در پرورش فرهنگی مؤثر است؟ می دانیم که فرزندان رامین در آلمان به دنیا آمده اند و بخشی از زندگی خود را در این محیط گذرانده اند.

رسانه ها البته نگرانی هایی در مورد زندگی شخصی چهره های مشهور سیاسی یا هنری دارند. به عنوان مثال، وقتی دختر یکی از رئیس جمهورهای فرانسه در بحبوحه رقابت های انتخاب مجدد پدرش خودکشی کرد، آنها تصمیم گرفتند این خبر را بعد از انتخابات منتشر کنند و از آن برای تخریب یکدیگر استفاده نکنند. اما آن که از «غارت» استفاده می کند، باید آماده باشد و «غرامت» را بپردازد. چون غارت و غرامت با هم هستند.

هیچ اشتباهی نکن. نمی خواهم بگویم صالحه رامین غارت را جبران کند، چون می گفت: «از 20 سالگی شروع به کار کردم. با فروش در داروخانه و بعداً در فروشگاه لوازم خانگی تا من مستقل باشم و هیچ کس دیگری به جای من تصمیم نگیرد.» منظورم آقای رامین پدر است که برای مطبوعات می نویسد و گاهی بدتر از مرتضوی عمل می کند.

گویی تا زمانی که معاون مطبوعاتی وزیر (منصوب با حکم مستقیم احمدی نژاد، نه به درخواست سیدمحمد حسینی) راه را برای روزنامه پرخواننده سرمایه بسته یا هموار کرد، در حالی که تحلیل ها و هشدارهای 12 سال پیش هنوز قابل مشاهده است. . مورد استفاده قرار گرفت و چند ماه بعد سرمایه گذار روزنامه «پری» از بیم مواجه شدن با چنین اقدامی حمایت خود را پس گرفت و «پری» به طور ناموفق از ادامه مسیر خودداری کرد.

با این اوصاف مشخص می شود که همانطور که رضا کیانیان درست می گوید (یعنی به دلیل اینکه پس از دریافت توضیحات این موضع را نگرفته است) حق با صالح رامین است و اگر به تاپیک اینستاگرام بروم در این بخش، نویسنده این سطور استفاده نمی شود!

دیدگاهتان را بنویسید