رانندگان به عنوان نگهبان افتخاری راه عمل کنند/ تخلف از حق تقدم مانع از روان بودن جاده می شود.


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921290

رئیس اداره ایمنی و حریم راه های چهارمحال و بختیاری:

پیشکار بیان کرد: انتظار داریم رانندگان در حفظ و نگهداری علائم در هنگام عبور از محورها به عنوان پاسدار افتخاری در راهداری و حمل و نقل جاده ای حاضر شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریدن پیشکار رئیس اداره ایمنی و ایمنی راه های چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: ایمنی راه ها به تمام اقداماتی است که اکیپ های راهداری با هماهنگی پلیس راه در تمام شهرستان های استان انجام می دهند تا بتوانند جاده ای ایمن، کم خطر، بخشنده و بدون تصادف را برای کاربران ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه ایمنی راه ها از چند قسمت تشکیل شده است، تصریح کرد: خط کشی یکی از عناصر ایمنی است که با علائم عمودی و افقی، علائم هشدار دهنده و پلیس، روشنایی مسیرها، حفاظ های بتنی و فلزی، مصونیت جاده ها و غیره ایجاد می شود. سایر امکانات ایمنی در راه است.
پیشکار یادآور شد: ایمنی راه ها نقش بسیار مهمی در ایمنی دارد و به ایمنی راه کمک می کند. اگر ایمنی جاده و منطقه عاری از مانع رعایت شود، اگر خودرویی از سطح جاده خارج شود، به صورت ایمن عمل کرده و به راننده کمک می کند تا جان خود را نجات دهد.
رئیس ایمنی و ایمنی راه های چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حفاظ های بتنی جدید جرسی هایی با طول ثابت چهار متر هستند که مفصل بندی شده و چندین سال است که در وسط راه ها مورد استفاده قرار می گیرند، این حفاظ ها بسیار ایمن و در در حالت انحراف وسیله نقلیه، آنها با هم عمل می کنند و از آسیب های زیادی جلوگیری می کنند.
وی با اشاره به اینکه در صورت بروز مشکل در تابلوها در جاده ها مردم می توانند با شماره 141 تماس بگیرند و این مشکل را اطلاع رسانی کنند، افزود: از رانندگان انتظار داریم با کمک راهداری و حمل و نقل به عنوان یک سارق افتخاری در نگهداری تابلوها عمل کرده و بیایند. با حمل و نقل جاده ای
پیشکار تاکید کرد: توصیه می شود مردم بدون مجوز در حاشیه معابر اقدام به ساخت و ساز نکنند و از فنس کشی، باغبانی و سایر اقدامات مشابه در معابر خودداری کنند زیرا این اقدامات منجر به تصادف می شود.
وی افزود: مردم توجه داشته باشند که با پرتاب زباله در حاشیه جاده ها، محیطی نامناسب در جاده ها ایجاد می شود و همچنین وقت کاربران جاده را در جمع آوری این گونه زباله ها تلف نکنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید