راهبرد اساسی پدافند غیرعامل برای حفظ جان و مال مردم / دفاع شخصی باید در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906775

حیدری گفت: سرمایه اصلی کشور مردم هستند و راهبرد اصلی پدافند غیرعامل حفظ جان و مال مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، غلامعلی حیدری امروز در جلسه شورای پدافند زیستی چهارمحال و بختیاری گفت: مردم سرمایه اصلی کشور هستند و راهبرد اصلی پدافند غیرعامل حفظ جان و مال مردم است.


وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل حوزه های مختلفی دارد، افزود: حوزه های بیولوژیکی، شیمیایی، سایبری، فیزیکی، مردم مداری و اقتصادی حوزه های اصلی پدافند هستند.


استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پدافند بیولوژیک می تواند زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین کارگروه بیولوژیک باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.


حیدری با اشاره به اپیدمی کرونا در جهان گفت: شیوع این بیماری در دنیا منجر به اتخاذ تدابیر حفاظتی زیادی شد، به عنوان مثال یکی از اتفاقاتی که در این اپیدمی رخ داد تولید و تزریق داروی بزرگ بود. واکسن مقیاس


وی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی دفاع مشروع است که در حوزه های مختلف می تواند وجود داشته باشد، همه نهادها باید دفاع مشروع از اموال، مردم و زیرساخت ها را تحت نظارت خود داشته باشند، حفاظت از بیت المال بر عهده نهاد است که باید با کمک سایر نهادهای مربوطه انجام شود


استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: آموزش، فرهنگ سازی، اعزام و رزمایش در حوزه حفاظت غیرعامل انجام شود، در اجرای رزمایش نواقص شناسایی و اصلاح می شود.


حیدری با تاکید بر اینکه کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری زیرساخت ها بسیار مهم است، گفت: انجام این کارها تاب آوری را افزایش می دهد.


وی تاکید کرد: مهمترین موضوع در بحث دفاعی سلامت اداری است که تاب آوری مردم را بالا می برد.


استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: ایجاد زیرساخت های اساسی، ایمن و پایدار قابل تعویض و نگهداری بسیار مهم است.


حیدری ادامه داد: همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های خدمات رسان باید برق اضطراری داشته باشند و این موضوع باید توسط مراجع نظارتی بررسی شود.


وی بیان کرد: تامین ذخایر استراتژیک و ذخیره نیازهای اساسی مردم مهم و ضروری است، در مواردی مانند سوخت باید ذخیره راهبردی و راهبردی داشته باشیم.


استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سوخت، انرژی، غذا، دارو و … باید انبار کالاهای استراتژیک داشته باشیم و سامانه ها باید به شبکه های امن متصل شوند.


حیدری افزود: تقسیم کار و هم افزایی بین دستگاه ها در زمان بحران، شناسایی مراکز مهم و حساس، تداوم ارائه خدمات اورژانس، تشکیل تیم های بازرسی در حوزه های مختلف و …. از دیگر عوامل حفاظت غیرفعال هستند.


وی تصریح کرد: تولید بومی و خوداتکایی رمز پدافند غیرعامل است، رویکرد مسئولان استانی چنین است و باید به سمتی برویم که چهارمحال و بختیاری در همه عرصه ها به تنهایی بایستد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید