پدافند غیرعامل دفاع غیرمسلح در برابر حمله دشمن است/فرهنگ پدافند غیرعامل و آموزش باید در رأس عملیات باشد.


ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909524

معاون امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور:

سردار رسول رحیمی گفت: پدافند غیرعامل به معنای دفاع غیرمسلح در برابر حمله است. بنابراین شناخت تهدیدها و آسیب پذیری ها یکی از ضروریات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، سردار رسول رحیمی معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم افتتاحیه انجمن علمی پدافند غیرعامل واحد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فرهنگ و آموزش پدافند غیرعامل باید در رأس آن قرار گیرد، گفت: از فعالیت ها و اظهار داشت: در شرایط کنونی و با توجه به گستردگی تهدیدات، مشارکت مردمی و همکاری دستگاه های اجرایی در راستای هم افزایی، پیشبرد اهداف و برنامه های حفاظت غیرعامل یک ضرورت است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: آغاز به کار انجمن علمی پدافند بیکار سیستان و بلوچستان که امروز با مجوز سازمان دفاع و انجمن علمی ایران در زهدان برگزار شد، برای کمک به حفظ دستاوردهای استان، حفظ زیرساخت های استان است. و حفظ و تداوم فعالیت ها و عملکردهای استان.


رحیمی ادامه داد: با راه اندازی انجمن علمی پدافند غیرعامل در استان امیدواریم این استان بتواند در بحث پدافند بدون سلاح یا پدافند غیرعامل پیشگام باشد.



تبیین جهاد، فرهنگ سازی و حمایت از مردم سه وظیفه اصلی حفاظت غیرعامل است


معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه امروز دشمن با جنگ ترکیبی برای مقابله با ایران وارد میدان شده است، گفت: جهاد تبیین بهترین اقدام و ابزار در پدافند غیرعامل و در جهاد تبیین است. باید دشمن را با دو عنصر بصیرت و شجاعت شناخت.


رحیمی تصریح کرد: جهاد تبیین، فرهنگ سازی و حمایت از مردم و کمک به مردم سه وظیفه اصلی پدافند غیرعامل در مقابله با تهاجمات دشمن است.


وی ادامه داد: پدافند غیرعامل معطوف به مردم است و یکی از وظایفی که مقام معظم رهبری چند سال پیش پیش روی همه ما قرار دادند جهاد تبیینی بود که متاسفانه در کشور به آن پرداخته نشده است. و باید نقشه های دشمن را به صورت عملی و علمی بشناسیم و آماده شویم و بصیرت پیدا کنیم.


رحیمی با اشاره به اینکه دشمن حقایق را وارونه نشان می دهد، گفت: نمایش ایرادات بزرگ و کوچک نشان دادن دستاوردهای بزرگ علمی، ایران هراسی و عملیات روانی با استفاده از جنگ رسانه ای و عملیات روانی در شبکه های اجتماعی در جستجوی توطئه برای ایجاد نارضایتی مردم، بی اعتمادی عمومی. و تخریب هدفمند هویت و فرهنگ اسلامی وحدت ملی را بی ثبات می کند و آستانه تحمل مردم را پایین می آورد.


معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دشمن از تخریب افراد و دامن زدن به اختلافات نسبی، قومی و زبانی برای ایجاد اختلاف استفاده کرد، در حالی که در ایران اسلامی زبان ها و قومیت های مختلف در دوران دفاع مقدس در کنار هم زندگی می کردند. از کشور دفاع کردند و امروز در دفاع از ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی متحد هستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می گفت پهپادهای ایرانی فتوشاپ شده است در حالی که الان می گویند ایران پهپاد به روسیه فرستاده که این نشان از قدرت و اقتدار نظامی ایران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید