اهمیت پدافند غیرعامل در استان نیازمند تبیین است

معاون هلال احمر اردبیل:

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: اهداف و اهمیت پدافند غیرعامل در این استان نیازمند تبیین بوده و باید برای برنامه‌های عملیاتی در حوادث احتمالی برنامه‌ریزی شود.


به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، عزیز ارشادیان در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش‌های همگانی برای مقابله با سوانح و حوادث احتمالی به‌مناسبت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: لازم است پدافند غیرعامل به شکل جدی و تخصصی در استان دنبال شود. چرا که پدافند غیرعامل صرفا به معنای مقابله با حملات شیمیایی و پرتویی نیست ، بلکه در تمام ابعاد زندگی ما نمود دارد.

وی ادامه داد: در جلسات متعددی که تاکنون انجام شده به نکته نظر یکسان از سوی دستگاه‌های متولی نرسیدایم ، طوری که قبل از هرگونه حادثه احتمالی در استان باید آمادگی لازم وجود داشته باشد. چرا که ایمنی در امدادرسانی مساله مهمی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه بخشی از ایمنی در حوادث به آمادگی مرتبط است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در هفته پدافند غیرعامل دستگاه‌های ذیربط به وظایف خود عمل کرده و برنامه‌ریزی در راستای اهداف کارگروه پدافند غیرعامل را پیگیری کنند.

 

آموزش و برنامه‌ریزی مهم‌ترین گام در پدافند غیرعامل است

زیبانژاد؛  نماینده پدافند غیرعامل استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل تاکنون در شرایط بحرانی فراتر از مسئولیت خود عمل کرده و به عبارتی خط شکن بوده که جای تقدیر دارد.

وی افزود: انتظار می‌رود اهمیت پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف تبیین و جلسات آن از سوی دستگاه‌ها به صورت پررنگ برگزار شود.

وی ادامه داد: آموزش و برنامه‌ریزی مهم‌ترین بحث و گام اساسی در بحث پدافند غیرعامل بوده و لازم است با تلاش و همدلی دستگاه‌های متولی اقدامات لازم به صورت عملیاتی اجرا شود.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید