پدافند غیرعامل یک اصل مهم و یکی از جامع ترین راه های مقابله با تهدیدات است


ساعت: 13:33
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906142

مدیرکل تعاون، کار و رفاه سیستان و بلوچستان:

حامد آرامش گفت: دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران علیرغم ناکامی های پی در پی، هرگز دست از کینه توزی و دشمنی برنداشته و هدفی جز نابودی حاکمیت، استقلال، هستی و هویت ایران اسلامی ندارند. بنابراین پدافند غیرعامل یک اصل مهم و یکی از جامع ترین راه های مقابله با تهدیدات خارجی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، حامد آرامش مدیرکل تعاون، کار و رفاه سیستان و بلوچستان در مراسم گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل موثرترین و پایدارترین روش پدافندی است که زمینه ساز امنیت و ثبات ملی و ایجاد امنیت و ثبات ملی است. در عرصه های مختلف سیاسی، نقش کلیدی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایفا می کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد نظام، این هفته فرصت مناسبی برای آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در بین مردم و با در نظر گرفتن که هزینه های ردیابی، حفاظت و امنیت قبل از حادثه بسیار کمتر از مقابله با تهدیدات احتمالی است، اقدامات و اجرای برنامه ها در زمینه حفاظت غیرعامل در این حوزه نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: نگاه بلند و عمیق رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنان معظم له که «حفاظت غیرعامل مانند مصونیت بدن انسان است، ما را حفظ می کند». از درون” حفاظت غیرعامل نه برای همیشه بلکه برای یک لحظه معین اصل خواهد بود”؛ وی به نقش، اهمیت و جایگاه این مقوله در حفاظت و ایجاد بسترهای امن برای توسعه پایدار اشاره می کند.

آرامش تاکید کرد: آگاه سازی مردم در زمینه پدافند غیرعامل بسیار مهم است و در این راستا باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرد، زیرا اگر فرهنگ پدافند غیرعامل بر اساس اصول صحیح و مردم محور برنامه ریزی شود، موفقیت حاصل می شود و مردم به طور کامل عمل خواهند کرد. آگاهی از موضوع و آموزش مناسب می تواند تهدیدات را خنثی کرده و به طور مناسب با خطرات مقابله کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید