تقویت و ارتقاء زیرساخت های پدافند غیرعامل

ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780768

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تقویت و ارتقای زیرساخت ها و توجه به اصول پیشگیری و مقابله در کنار پیش بینی از اولویت های حوزه پدافند غیرعامل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهریار حیدری در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز گفت: با توجه به حساسیت و لهجه های مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیرعامل در مواقع لزوم تشکیل شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه سیاست های پدافند غیرعامل برای همه کشورها، گفت: با توجه به اینکه کشور ما در معرض تهدیدات امنیتی سرویس های خارجی قرار دارد، ضرورت استقرار توانمندی ها و فناوری های روز در حوزه پدافند غیرعامل و اولویت مشخص است.

عضو کمیسیون امنیت ملی کشور با اشاره به حملات سایبری روزهای گذشته در آستانه آغاز هفته صیانت غیرعامل سامانه هوشمند انتقال سوخت در کشور گفت: در برابر حملات سایبری مصون نبوده و نیستند. .

حیدری تاکید کرد: البته معتقدم دو منطقه آفندی و پدافندی باید به موازات هم تجهیز و ایمن شوند چرا که نقطه ضعف هر کدام آسیب پذیری دیگری است و از سوی دیگر پدافند غیرعامل در کشور ما در حال توسعه است و همچنان ادامه دارد. در بسیاری از زمینه ها کاملاً آماده است.» مانند بسیاری از کشورها به مولفه های ضد امنیتی نرسیده است.

وی افزود: در تمامی این تفاسیر به نظر می رسد استفاده از توان و دانش متخصصان در حوزه های حفاظت غیرعامل باید مورد توجه جدی قرار گیرد و فراموش نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در سال های اخیر زیرساخت های زیادی در این حوزه ایجاد شده و ظرفیت امنیتی کشورمان را افزایش داده است اما همچنان تقویت پدافند غیرعامل ضروری است.

حیدری در پاسخ به برخی اظهارنظرها مبنی بر قابل پیش بینی بودن حمله سایبری اخیر، گفت: صرف توجه به پیش بینی بدون اقدام متقابل و جلوگیری از بروز مشکلات کافی نیست، بلکه پیش بینی می شود در حوزه پیشگیری و مقابله کار شود. “.

وی ادامه داد: تقویت مناطق تهاجمی و پدافندی، رفع نواقص و نقاط ضعف به منظور جلوگیری از تکرار حملات احتمالی و پذیرش و اصلاح نقاط ضعف موجود موجب تقویت زیرساخت ها در این حوزه می شود.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هفته پدافند غیرعامل می تواند فرصت مناسبی برای برشمردن کاستی ها و تلاش برای تقویت نقاط قوت برای ایمن شدن و غیرقابل نفوذ شدن در برابر حملات سایبری احتمالی باشد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید