ارزیابی تهدیدات در هر زیرساخت، بخش حیاتی و مهم پدافند غیرعامل است


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913130

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تهدید خودی را یکی از مهمترین تهدیدات هسته ای علیه زیرساخت ها برشمرد و گفت: ارزیابی تهدید در هر زیرساختی موضوعی حیاتی و مورد تاکید پدافند غیرعامل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تفاهم نامه همکاری سازمان پدافند ملی و شرکت مخابرات ایران با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان دفاع ملی و مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران امضا شد.

در این مراسم سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حملات سایبری اخیر علیه زیرساخت های کشور گفت: این حملات اهمیت پرداختن به امنیت سایبری را افزایش داده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تلاش های صورت گرفته در راستای تامین امنیت سایبری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با این حال اقدامات بسیار بیشتری در این زمینه باید انجام شود.

وی افزود: میزان اهمیت و بحرانی بودن یک زیرساخت تعیین کننده میزان ایمنی، امنیت و حفاظت آن است.

وی دارایی ها را به 5 سطح ویژه، حیاتی، حساس، مهم و حفاظت شده تقسیم کرد و افزود: میزان تهدیدات متناسب با میزان اهمیت یک دارایی است و دشمن همواره به دنبال آسیب رساندن به زیرساخت هایی است که در خدمت مردم یا زیرساخت های دیگر است. اکثر هدایا

سردار جلالی تهدید خودی را یکی از مهم ترین تهدیدات زیربنایی علیه زیرساخت ها برشمرد و تصریح کرد: ارزیابی تهدید در هر زیرساخت موضوعی حیاتی است و حفاظت غیرعامل بر آن تاکید می شود.

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، شرکت مخابرات نیز یک زیرساخت حیاتی است که ارائه خدمات به بسیاری از زیرساخت های دیگر در گرو ادامه فعالیت آن است.

وی با اشاره به اهمیت تداوم کارکرد زیرساخت ها در مواجهه با تهدیدات، تصریح کرد: در این زمینه برنامه راهبردی حفاظت از زیرساخت های حیاتی کشور توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور تهیه و تدوین و پس از تصویب در مجمع عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور تدوین شد. کمیته پدافند غیرعامل با امضای سرلشکر باقری ابلاغ شد که اخیراً برای ابلاغ دستگاه های اجرایی به دفتر رئیس جمهور ارسال شده است.

سردار جلالی تصریح کرد: این مقاله مفاهیم پدافند غیرعامل را به شاخص‌های فنی دقیق تبدیل می‌کند که می‌توان از آن برای بهبود پایداری سیستم و اطمینان از عملکرد آن در هنگام بروز تهدید استفاده کرد.

مهندس مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در این مراسم بر نقش حیاتی اصول حفاظت غیرعامل در شرکت مخابرات ایران تاکید کرد و اظهار داشت: توجه به الزامات حفاظت غیرعامل در زیرساخت های مخابراتی یک ضرورت است و شرکت مخابرات ایران آماده هرگونه همکاری با این سازمان است. پدافند غیرعامل کشور در زمینه اجرای الزامات پدافندی در طرح های توسعه و تجهیز و نوسازی زیرساخت های مخابراتی کشور است.

وی با بیان اینکه صنعت ICT به عنوان موتوری در توسعه کشورها مطرح است، خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران به عنوان پیشرو در صنعت ICT نیازمند حمایت جدی در ارائه خدمات مستمر، پایدار و ایمن است.

در حاشیه این نشست تفاهم نامه همکاری سازمان پدافند ملی و شرکت مخابرات ایران به امضای سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان دفاع ملی و مهندس مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران رسید.

هدف از این تفاهم نامه دستیابی به بستر ارتباطی امن، قابل اعتماد و پایدار در زیرساخت های حیاتی و حساس کشور مطابق با الزامات سازمان پدافند غیر عامل کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید