وظیفه پدافند غیرعامل نظارت، پایش و کشف تهدیدات علیه مردم است


ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907239

رئیس سازمان پدافند ملی با اشاره به اینکه وظیفه سازمان پدافند ملی رصد، رصد و کشف تهدیدات علیه مردم است، تصریح کرد: سازمان پدافند ملی مسئول تهدیدات انسان ساز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز (دوشنبه) در همایش ملی پدافند غیرعامل، وظیفه پدافند غیرعامل را رصد، رصد و کشف تهدیدات علیه مردم دانست. وی اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل کشور. تهدیدهای انسان ساز پاسخ می دهند زیرا تهدیدات انسان ساز تحت تأثیر دو مؤلفه انسانی و فناوری هستند و این بدان معناست که تهدیدهای سیال و پویا هستند.

وی بیان کرد: بر این اساس هدف اصلی سازمان پدافند غیرعامل کشور پیش یابی تهدیدات در حوزه های مختلف به عنوان رویکرد اصلی است تا بتواند همزمان الگوهایی را برای مقابله با تهدید آماده و آماده کند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش دستیابی به درک مشترک از تهدیدات و یافتن راهکارهای پدافندی مبتنی بر حفاظت غیرعامل است، افزود: ما نیازمند یک الگوی پدافند جامع هستیم که کارکردهای تخصصی در هر حوزه را با هم ترکیب کند. بین رشته ای، مفاهیم ترکیبی و اجزای تخصصی هر دستگاه.

وی با اشاره به اینکه مفهوم حفاظت غیرعامل پویا است و هدف آن شناسایی تهدیدات است، تصریح کرد: در هر دستگاهی مسئولیت اجرای قوانین حفاظت غیرعامل بر عهده ارشدترین کارمند مسئول آن دستگاه است، بنابراین آن افراد باید از خود محافظت کنند. زیر گروه ها در حوزه اعمال الزامات عدم ارائه مدیریت و نظارت.

دیدگاهتان را بنویسید