سازمان پدافند غیرعامل 220 محصول جدید امنیتی تولید کرده است


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877261

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: با کمک شرکت های دانش بنیان 220 محصول جدید امنیتی راهبردی در سازمان پدافند غیرعامل تولید شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار گلمرضا جلالی صبح امروز (دوشنبه 30 خرداد) در پنجمین جشنواره سلمان فارسی گفت: سازمان پدافند غیرعامل در حال بررسی تهدیدات انسان ساز با اجزای انسانی و فناوری است.

وی گفت: امروزه تهدیدات سایبری از جمله تهدیدات اصلی کشور است، در حالی که تا چند سال پیش تصوری از چنین تهدیدی نداشتیم. همانطور که جنگ سایبری شکل می گیرد، دفاع از آن نیز شکل می گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز راهبرد تهاجمی ترکیبی علیه کشورمان آغاز شد که توسط اتاق های فکر در مراکز تحقیقاتی تولید می شود. در واقع اقدامات و تصمیمات مقامات آمریکایی علیه کشورمان حاصل تولید اتاق های فکری است که در مراکز علمی و فناوری آنها صورت گرفته است.

جلالی با بیان اینکه فناوری های نوین باب نفوذ است، گفت: شاهدیم که تهدید نرم در بستر فناوری در کشور در حال گسترش است. بین تهدید و دانشی که وارد کشور شده فاصله وجود دارد، یعنی فناوری وارد شده است اما نمی توانیم آن را اصلاح یا کنترل کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه ورود فناوری به کشور حد و مرزی ندارد، خاطرنشان کرد: پس از نصب فناوری، برای مقابله با تهدیدات آن برای مهار آن نیازمند جهاد علمی هستیم.

جلالی ادامه داد: توانسته ایم ساختار خوبی در زیرساخت های سایبری ایجاد کنیم و از این طریق محصولات بومی تولید کنیم. به عنوان مثال برای شبکه ترافیک کشور که توسط سازمان پدافند غیرعامل اداره می شود، سامانه کنترل حملات سایبری و سامانه محلی رصد و شناسایی حملات در مراکز صنعتی و هفت سامانه کنترل صنعتی در سطح محصولات بین المللی قابل استفاده داریم. در صنایع هسته ای و برق.

وی گفت: کنسرسیومی برای کنترل هوشمند آب و برق تشکیل شده است. همچنین سازمان پدافند غیرعامل با کمک شرکت های دانش بنیان 220 محصول جدید امنیتی راهبردی تولید کرده است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید