راه اندازی زنجیره تولید مرغ در گچساران/اعطای 30 پروانه پرورش مرغ در کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910386

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد؛

معتمدی پور از برنامه های این سازمان برای عرضه مرغ به استان برای تکمیل زنجیره تولید مرغ در گچساران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به منابع و ظرفیت های مختلف در بخش های مختلف می تواند نقش مثبتی در رونق اقتصادی داشته باشد.

از سوی دیگر وجود این ظرفیت ها در بخش های مختلف معادن، گیاهان دارویی، منابع نفتی، طبیعت و گردشگری، منابع آبی و موارد دیگر می تواند فرصت های شغلی و کاهش بیکاری را ایجاد کند.

ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف به‌ویژه از طریق آموزش‌های فنی مهارتی از دیگر راه‌های کمک به بیکاری است، هرچند راه‌اندازی واحد تولیدی کوچک و سریع از دیگر اقدامات کمک به تولید و شکوفایی اقتصاد است.

در همین راستا در سال های اخیر برخی کمبودها در تامین گوشت مرغ باعث تغییر در چشم انداز عرضه این محصول شده است و مسئولان باید به دنبال راه حلی برای ایجاد واحدهای مرغداری برای تامین نیاز استان باشند. اشتغال نیز ایجاد کند.

این مشکل با حضور سرمایه گذاران و حمایت بخش کشاورزی قابل تحقق است تا کمبود مرغ کمتر احساس شود و برای ایجاد اشتغال کمک شود.

d4b8be91 877f 47e0 af36 30cad894a602 خبر خاکستری

مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویار احمد در این خصوص در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: در استان برنامه هایی برای افزایش مرغداری ها با ارائه مجوز و حمایت از سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

وی یکی از دلایل تامین نشدن نیاز گوشت مرغ در استان را سرمایه گذاری ضعیف عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری ضعیف باعث شده مرغ مورد نیاز به طور کامل در خود استان تولید نشود بلکه از فارس تامین شود. استان هر چند در مواقع بحرانی استان ها اعلام می کنند که ابتدا به نیاز استان خودشان توجه می شود و در مرحله بعد نیاز استان های دیگر مورد توجه قرار می گیرد که می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

ad37880f a424 4cdc 964e 215e45de6f7a خبر خاکستری

معتمدی پور با بیان اینکه در سال جاری 30 پروانه پرورش طیور صادر شد، گفت: در تلاش هستیم با ارائه تسهیلاتی برای سرمایه گذاران واحدهای پرورش طیور ایجاد کنیم.

وی افزود: در سیاست های ملی برای ایجاد مرغداری ها تاکید شده است که 70 درصد سرمایه توسط سرمایه گذار و 30 درصد توسط جهاد کشاورزی تامین می شود اما در استان ما نظراتی داده ایم که حمایت بیشتری از سرمایه گذار در زمینه ارائه تسهیلات در نظر گرفته شود. از آنجایی که میزان تولید مرغ در استان برای مصرف استان کافی نیست.

این مسئول به راه اندازی زنجیره تولید مرغ گچساران اشاره کرد و گفت: با راه اندازی و تکمیل این زنجیره شاهد عرضه کامل مرغ در خود استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید