آیا جهاد کشاورزی مانعی بر سر راه تولید در کهگیلویه و بویراحمد است/ فاجعه کمبود مرغ کیست؟


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 1400/11/26
کد خبر: 1808830

بازار مرغ کهگیلویه و بویراحمد در چند ماه گذشته دچار تلاطم شده و قیمت ها کاهش نمی یابد.

به گزارش راه دانا به نقل از زاگرس صبح امروز، رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد هفته گذشته از تعطیلی 11 مرغداری در استان به دلیل به اصطلاح مشکلات زیست محیطی خبر داد. معیشت مردم تحت تأثیر تصمیماتی است که می تواند به روش های مختلف گرفته شود.

بی شک کمبود جوجه در بازار ممکن است متاثر از عدم جوجه ریزی در ماه های گذشته باشد و فشار این کمبود را باید مردم در شرایط کرونری ازدحام جوجه های دولتی و تعطیلی این 11 واحد در ماه های آینده متحمل شوند. نتیجه چندان خوشایند نیست یا مسئولان با واردات مرغ منجمد خارجی علاوه بر توقف تولید در استان و کشور، نیاز مردم را تامین کنند.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد از صدور کلیات 17 واحد مرغداری جدید در استان خبر داد و یادآور شد: با بهره برداری از این واحدها و فعال سازی مجدد واحدهای غیرفعال، 80 درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد به مرغ نیاز دارند. در داخل استان ارائه شده است.

از جمع بندی این اظهارات مدیر کل متوجه می شویم که تعدادی از مرغداری ها توسط جهاد کشاورزی تعطیل شده اند، برخی از آنها می خواهند در آینده به چرخه بازگردند و تا 40 مرغداری نیز به دلیل حذف از چرخه خارج شده اند. به مشکلات اقتصادی استان ها یا خارج از کشور.

با توجه به جهش قیمت ها و کمبود مرغ گرم در ماه های اخیر، توده های مردم کمتر شاهد رنگ مرغ گرم هستند و کارکنان در کهگیلویه و بویراحمد با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان از افزایش تولید خبر می دهند. بیش از ماه ها و با موانع این روزها باید منتظر جوجه های وارداتی باشیم و در واقع با این تفاسیر جهاد کشاورزی استان راه تولید را می بندد و واردات را تشویق می کند.

کارشناسان علت اصلی کمبود ذخایر طیور را کاهش جوجه کشی ها، انحراف در توزیع، کمبود و تلفات در واحدها عنوان می کنند و از این پس نباید به جای رفع موانع تولید، آخرین راه حل یعنی واردات، مدنظر قرار گیرد. برای مشاهده افزایش قیمت ها و رکوردها. قیمت جدید باشید و مردم را آماده کنید تا برای تهیه مرغ صف بکشند.

بنابراین بهتر است مسئولان به جای توجیه یافتن مقصران دروغین در آینده نزدیک، نسبت به کاهش قیمت و نظارت دقیق بر توزیع صحیح آن و همچنین جلوگیری از کمبود جوجه در بازار اقدام کنند. معیارهای.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید