راه اندازی منطقه فناوری یزد دیگر دستگاه های دولتی را به تعویق می اندازد


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819697

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا حسینی بغدآبادی معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه استان یزد که با حضور رئیس کل دادگستری برگزار شد، با اشاره به تعاریف مختلف فناوری و بر اساس آن گفت: شرکت های دانش کرد: در واقع تفاوت چندانی بین شرکت های فناور و دانش بنیان وجود ندارد و پارک علم و فناوری از هر دو شرکت حمایت های لازم را انجام می دهد.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری به منظور حمایت از استارت آپ ها، برای 3 تا 5 سال مکان مناسبی در اختیار آنها قرار می دهد تا به بلوغ برسند و سپس این فضا در اختیار دیگر استارت آپ ها قرار می گیرد.

حسینی بغداد با اشاره به اینکه شرکت ها بیش از زمان تعیین شده در پارک حضور نخواهند داشت، گفت: با توجه به گسترش تعداد و فعالیت شرکت ها، پارک علم و فناوری نیاز به سایت های بزرگ تری دارد که توسط استاندار تعیین می شود. فضای بلااستفاده از سوی ارگان های دولتی و دانشگاه ها به پارک اختصاص داده شده است که این مشکل تا حدودی حل خواهد شد.

وی تعیین منطقه فناوری در استان را یکی دیگر از راهکارهای حل مشکل مکان یابی شرکت های دانش بنیان عنوان و خاطرنشان کرد: تمام مطالعات و اقدامات اولیه برای ایجاد منطقه فناوری انجام شده اما شهرداری مانع از به نتیجه رسیدن آن شده است. امیدواریم این ستاد بتواند اقدامات مناسبی برای رفع مشکل انجام دهد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را عدم حمایت کافی بانک‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی بانک‌های استان مانع از دریافت تسهیلات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شوند. همانطور که مشکلات را جمع آوری می کنند و این در صورتی است که شرکت های دانش بنیان از توان مالی چندانی برخوردار نباشند و اخذ این تسهیلات می تواند کمک بزرگی در تحقق اهداف آنها باشد و امیدواریم امسال نیز این مشکل حل شود.

حسینی بغداد یکی دیگر از مشکلات شرکت های دانش بنیان در ثبت علائم و اختراعات را برشمرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه نهادهای دولتی در زمینه ثبت علائم تجاری و اختراعات اطلاعات کافی ندارند و به همین دلیل با طرح موضوعات متناقض قوانین موجود از ثبت علامت تجاری جلوگیری می کنند. و مقررات.”

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گفت: در نشست مدیر با مدیران شرکت های دانش بنیان مقرر شد ظرف یک ماه آینده مشاوران خود را در حوزه شرکت های دانش بنیان معرفی کنند. نظرات غیر کارشناسی برخی از سازمان های دولتی نباشد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید