مذاکرات در وین تصمیم آمریکا را به تعویق می اندازد


ساعت: 00:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814124

یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی در وین گفت: مذاکرات وین تصمیم و واکنش آمریکا را به تعویق می اندازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک منبع آگاه روز چهارشنبه درباره روند مذاکرات در وین تصریح کرد: مذاکرات وین به لطف ابتکارات و حسن نیت ایران در چند هفته گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تهیه نقشه راه مشترک برای حل مشکلات باقیمانده گواه این امر است.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی در وین افزود: از سوی دیگر تیم آمریکا با به تعویق انداختن تصمیمات سیاسی روند دستیابی به توافق خوب را کند کرده است.

وی ادامه داد: تیم آمریکا در وین نیز منتظر دریافت دستورالعمل های لازم در مورد مسائل باقی مانده است. توافق وین امروز بیش از هر چیز دیگری مستلزم پاسخ ایالات متحده به پیشنهادی است که در مذاکرات ارائه شده است.

دور هشتم مذاکرات در 26 ژانویه در وین آغاز شد و شرکت کنندگان پیش نویس متن توافق را نهایی کردند و در مورد برخی از موضوعات مورد مناقشه تصمیم گرفتند.

علی باقری از اعضای ارشد تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته (سه شنبه) برای ادامه رایزنی ها به تهران بازگشته است، صبح امروز (چهارشنبه) برای از سرگیری مذاکرات به وین بازمی گردد.

نشست های کارشناسان و رایزنی های غیررسمی امروز در وین ادامه یافت.

با وجود پیشرفت چشمگیر در مذاکرات، موضوعات مهمی باقی مانده و هنوز توافق نهایی حاصل نشده و زمانی برای آن تعیین نشده است. توافق نهایی تنها با اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم از سوی کشورهای غربی به ویژه واشنگتن امکان پذیر خواهد بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید