واکنش روسیه به اتهام ایران برای به تعویق انداختن آغاز مذاکرات در وین

زمان: 18:02
منتشر شده در: 1400/07/18
کد خبر: 1774987

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی امروز گفت که دو ماه طول کشید تا ایالات متحده برای مذاکرات وین آماده شود تا در پاسخ به اتهاماتی مبنی بر به تعویق انداختن آغاز مذاکرات ایران در وین ، از سوی آمریکا صحبت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف ، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین ، روز یکشنبه در توییتر نوشت که به اتهاماتی مبنی بر تاخیر ایران در آغاز مذاکرات وین درباره برنامه هسته ای خود پاسخ داده است.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین می نویسد: “برای دقت بیشتر ، نباید فراموش کنیم که دولت جدید ایران در پایان ماه اوت تشکیل شد. به این معنا که تشکیل آن کمتر از 2 ماه طول می کشد.

میخائیل اولیانوف افزود: ایالات متحده دو ماه به طول انجامید تا آماده مذاکرات در وین (برای احیای شورای امنیت سازمان ملل متحد) شود. اما زمان آن رسیده است که لارنس این روند را از سر بگیرد (مذاکرات در وین).

واکنش روسیه به اتهام ایران برای به تعویق انداختن آغاز مذاکرات در وین

این دیپلمات روس به پیام توییتری لارنس نورمن ، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال که دولت ایران را به تاخیر در آغاز مذاکرات هسته ای در وین متهم کرد ، پاسخ داد.

در همین حال ، حسین امیرعبدالهیان ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، روز جمعه (7 اکتبر) بار دیگر بر قصد ایران برای بازگشت به مذاکرات وین تاکید کرد و گفت: در حال نزدیک شدن به نتیجه نهایی در دولت جدید هستیم.

شایان ذکر است که تاکنون 6 دور مذاکره در وین به منظور تسهیل بازگشت ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل انجام شده است. اما علیرغم اعتراف به پیشرفت های غربی ، تاکنون هیچ نتیجه مشخصی به دست نیامده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید