رای نهایی کمیسیون انضباطی درباره پرونده ستاره یحیی و پرسپولیس

رای نهایی کمیسیون انضباطی درباره پرونده ستاره یحیی و پرسپولیس

در خصوص گزارش قراردادهای کارگروه نظارت به شماره 218860/110 مورخ 21/08/1402 علیه باشگاه پرسپولیس تهران مبنی بر عدم وجود اصول مشترک برای ثبت قرارداد در رابطه با قرارداد بازیکنان آقایان عثمر لاس ویرا و میلاد. سرلاک چیوا با این توضیح که در قرارداد آقای اسمار لاس ویرا مالیات اصل قرارداد و پاداش به باشگاه تعلق می گیرد و این خلاف بند 8 بخشنامه نظارت بر قرارداد مورخ 04/03/1402 می باشد. و در مورد آقای میلاد سرلک چیوا لغو حق تمدید اجباری قرارداد یک ساله توسط باشگاه نیز مغایر با بند 27 می باشد. دستورالعمل فوق بر اساس کلیه مستندات و محتوای پرونده اعم از اسناد و مدارک، اظهارات طرفین در دفاعیه کتبی ارسالی باشگاه و مطالبی که در جلسه مورخ 1402/09/16 در کمیته انضباطی ارائه شده و با توجه به قرارداد

آقای ویرا از یک طرف در تاریخ 1402/07/26 با امضای قرارداد تمدید شده با بازیکن مذکور و قید پرداخت مالیات توسط بازیکن که مورد قبول کارگروه نیز قرار گرفت، اقداماتی را مطابق با بند 5 ماده 22 آیین نامه انضباطی و از سوی دیگر موضوع دریافت مالیات مربیان و بازیکنان باشگاه پرسپولیس قبلا در سند شماره 1158 مورخ 17.07.1402 از سوی کمیته انضباطی فوتبال بررسی شده بود. فدراسیون و منجر به محکومیت باشگاه پرسپولیس شد و ذکر آن در قرارداد آقای ویرا نیز یکی از مصادیق تخلفات است و در این سند آمده است که باشگاه پرسپولیس یک بار محکوم شده است و دلیلی برای محکومیت مجدد آن برای همان تخلف وجود ندارد. .

و در مورد قرارداد آقای میلاد سرلک دفاعیات باشگاه در خصوص دلایل سلب حق تمدید اجباری یک ساله قرارداد منعقده یعنی . وضعیت نامشخص نظام تعهدات بازیکن مذکور از یک سو و ارائه الحاقیه مورخ 24.04.1402 مبنی بر ابطال حق با ذکر وضعیت سربازی وی موجه شناخته می شود، لذا با توجه به عدم وجود. با توجه به ادله تخلف مستند به ماده 95 آیین نامه انضباطی، حکم برائت صادر شد. رأی صادره ظرف مدت 7 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در کمیسیون تجدیدنظر فدراسیون فوتبال است.