رتبه معلمان بازپرداخت حقوق است نه رتبه

رتبه معلمان بازپرداخت حقوق است نه رتبه

محمدجواد ابطحی در خصوص تصویب طرح رتبه بندی معلمان در مجلس و رد آن از سوی هیات امنا، گفت: به همین دلیل از دولت خواستیم لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه کند تا بتواند به مجلس برسد. بهتر است تصویب شود، زیرا اگر مجلس مردم آن را پیشنهاد می کرد، به دلیل بار مالی سنگین، توسط هیئت امنا رد می شد.

وی افزود: اما دولت مخالفت کرد و از آنجایی که بیشتر مجلس با دولت بود از تصمیم او حمایت کردند. مسئله رتبه بندی معلمان تنها رسیدگی به مشکلات معیشتی آنان نیست، بلکه ارتقای جایگاه معلمان نیز مطرح است. بحث نمایندگان فعلی برای ترمیم حقوق است نه رتبه. از ابتدا که این طرح در مجلس تصویب شد، مشخص بود که رتبه بندی تایید نشده است.

یکی از اعضای سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در مجلس دهم به دنبال این بودیم که در صورت تصویب طرح رتبه بندی، تفاوت حقوق معلمان با کارکنان و سایر شرکت ها قابل توجه نباشد. معلمان زیاد هستند اما زیاد نیستند و قانون باید به گونه ای نوشته شود که حقوق معلمان با توجه به رتبه بندی معلمان هر سال معادل 80 درصد حقوق معلمان دانشگاه باشد.

ابطحی تصریح کرد: طرح رتبه بندی معلمان به دلیل اینکه ادعا می کنند بار مالی دارد تصویب نشد. دولت با کسری بودجه 450 هزار میلیارد تنی مواجه است و اجرای طرح رتبه بندی معلمان برای قوه مجریه مقدور نیست و از سوی دیگر معلمان توان پرداخت هزینه های روزانه کم دستمزد غیرمتناسب با درصد را ندارند. تورم.

وی افزود: در واقع مجلس با موضوع رتبه بندی معلمان صادقانه برخورد نکرد و رئیس کمیته آموزش و علوم باید صادقانه با معلمان صحبت می کرد. ابتدا اعلام کردند 25 هزار میلیارد تن برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان اختصاص داده اند، سپس رقم آن را به 12 هزار میلیارد تن کاهش دادند و در نهایت گفتند که نمی توانیم بودجه خاصی برای این طرح اختصاص دهیم که منجر به فرهنگ سازی کلان شد. جامعه اعتماد خود را به مجلس از دست بدهد. معلمان کسانی نیستند که وضعیت کشور و کسری بودجه کشور را درک نمی کنند، اما وقتی مسئولان مربوطه ناهماهنگ صحبت می کنند، اعتمادی که سرمایه بزرگ اجتماعی محسوب می شود از بین می رود.

عضو سابق کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس گفت: جامعه معلمان به دنبال حقوق قانونی خود هستند و هیچ هدف سیاسی ندارند. رئیس جمهور گفت که دولت باید راه حلی پایدار ارائه دهد. در اینکه هزینه تحصیل ضرر نیست شکی نیست و مقام معظم رهبری بر این امر تاکید دارند. همه مسئولان کشور از استانداران، وزرا و روسای ادارات آموزش و پرورش رشد و نمو کرده اند.

ابطحی خاطرنشان کرد: از این رو باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای شود و حتی می توان به صورت غیردولتی هزینه های آموزش و پرورش را تامین کرد همانطور که کشورهای پیشرفته اروپایی انجام داده اند. پس تا زمانی که سلایق باندی و جناحی را کنار بگذاریم می توانیم کار کنیم و اگر بپذیریم که آموزش در بطن کمال جامعه است، این مشکلات قابل حل است.

وی گفت: علاوه بر مشکل بودجه که استقرار اصول طرح رتبه بندی معلمان را با مشکل مواجه کرده است، راه کسب رتبه نیز کامل نیست. زمانی که اعلام می شود کارکنان ادارات آموزشی مشمول طرح رتبه بندی نمی شوند و فقط معلمان طبقه بندی می شوند، طبیعی است که کارکنان ادارات این وزارتخانه دلسرد شوند که از نظر آموزش و پرورش فاجعه بار است. سیستم. این تبعیض هیئت امناء را بر آن داشت تا طرح رتبه بندی معلمان را تغییر دهد. با بازگشت قانون توسط هیات امنا در مجلس، باید فکری اساسی در این زمینه صورت گیرد و از نظرات معلمان استفاده شود.

عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: وزیر آموزش و پرورش که دستی در بودجه ریزی دارد باید با بدنه معلمان مشورت کند و برای حل مشکل رتبه بندی معلمان برنامه زمان بندی مشخصی تعیین کند و قول تصمیم گیری کند. این مشکل.

افزایش حقوق معلمان به 7 میلیون در قالب طرح رتبه بندی
یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصویب طرح رتبه بندی معلمان گفت: در این طرح بین یک تا 7 میلیون تن به حقوق معلمان اضافه می شود.

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تصویب طرح رتبه بندی معلمان تصریح کرد: این طرح در 7 بند تصویب شده و باید بین یک تا 7 میلیون تن به حقوق معلمان اضافه شود. احمدی تصریح کرد: برای سایر کارکنان خدمات کشوری و بودجه 1401 افزایش اندکی در حقوق و بودجه در نظر گرفته شده و اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید