بدهی طرح رتبه بندی معلمان چه زمانی بازپرداخت می شود؟

بدهی طرح رتبه بندی معلمان چه زمانی بازپرداخت می شود؟

کاسم احمدی لاشکی معاون آموزشی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری نیروهای خرید خدمات آموزشی گفت: بخشی دیگر آموزش رایگان و بخشی دیگر مشمول استفاده از بازنشستگان است. معلمان سال گذشته به خدمات حقوقی نامه نوشتیم که حق بیمه و حقوق آنها باید به طور کامل پرداخت شود.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات کشور بر اساس قانون اداره کار به ما اعتراض کرد. با توجه به پیگیری جدی نمایندگان اصفهان در مجلس از سوی رئیس جمهور، وی ناگزیر به ارسال نامه ای به دیوان محاسبات کشور شد تا این معلمان قانون کار 45 ساعته را رعایت نکنند.» تا مشکل حل شود.

احمدی لاشکی افزود: به غیر از ماده 28 و کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان شرکت نمی کنیم و مطابق قانون است. آزمون استخدامی را کاهش دهید تا در آزمون استخدامی شرکت کنند.

معاون حقوقی و مجلس وزیر در خصوص کمبود نیرو در خصوص کمبود نیروی کار گفت: جلساتی را در خصوص طرح ستادی برگزار کرده ایم و هدف ما این است که نیروهای خود را با نیروی پیش از خدمت تامین کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان نیز خاطرنشان کرد: لایحه رتبه بندی معلمان هم اکنون در هیات امنا است. همچنین حداقل 30 درصد معلمان در رتبه اول و 30 درصد در رتبه دوم و سهمیه هایی بودند که مجلس برای عدم ایجاد استعداد آن ها را لغو کرد.

احمدی لاشکی افزود: اولین لایحه ای که به مجلس ارسال شد افزایش 25 درصدی حقوق معلمان بود اما اکنون بسته به گروه های مختلف ایجاد شده، میزان افزایش حقوق متفاوت خواهد بود. حدود 10 درصد و حدود 47 درصد. «این یک درصد خواهد بود.

معاون حقوقی و امور مجلس گفت: بنا داریم 31 شهریور قانون را اجرا کنیم و تلاش می کنیم هر چه سریعتر مصوبه نهایی را از مجلس بگیریم تا مهلت مقرر در نظر گرفته شود تا مشکل بدهی معلمان پیش نیاید.

وی در خصوص ماده 28 نیز گفت: در برخی موارد می توان نیروها را از خارج جذب کرد و در حال حاضر به دنبال این هستیم که برای هر استان با توجه به کل سهمیه وزارتخانه متناسب با نیاز هر استان نیرو و سپس این نیازها تخصیص دهیم. برآورده می شوند، ما ثبت نام می کنیم و اجاره می دهیم.

احمدی لاشکی تاکید کرد: ما در تعهدنامه های خود چه در اصل ۲۸ چه از طریق دانشگاه فرهنگیان تعهد ۳۰ ساله نداریم و اکنون استخدام بر روی بوم است. تعداد نقل و انتقالات به وزارت آموزش و پرورش آنقدر زیاد شده که غیرقابل کنترل است.»

معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی در خصوص سفرهای قانونی به استان گفت: در استان هر چه گفته شده انجام شده است، ما نمی توانیم خودمان تصمیم بگیریم و باید گوش به فرمان ستاد ملی ولیعهد باشیم. “

وی در خصوص کارگران قراردادی گفت: برای تغییر شرایط به دنبال حدود 75 هزار نفر هستیم که به صورت پیمانی استخدام می شوند و در خصوص قانون کار معین افرادی که دارای وضعیت ایثارگری هستند را تغییر می دهیم.

احمدی لاشکی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: با تحقیق و تفحص مجلس دهم مقداری از پول برگشت داده شد، عده ای روانه زندان شدند، حدود 50 شرکت از صندوق فرهنگیان هستند که باید برای آنها برنامه ریزی کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس افزود: به دنبال ارتقای بیمه معلمان هستیم و از طریق صندوق می توانیم این کار را انجام دهیم.

احمدی لاشکی در پایان گفت: در طرح رتبه بندی 12.55 میلیارد برای حل این مشکل رتبه بندی پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید