رتبه معلمان نیز شامل بازنشستگان می شود

زمان: 18:33
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776918

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: در صورت تصویب نهایی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس و هیئت امنا ، افرادی که در سپتامبر سال جاری بازنشسته می شوند نیز در لایحه رتبه بندی قرار می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا منادی سفیدان ، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصویب اولویت بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در جلسه امروز مجلس ، گفت: لایحه رتبه بندی معلمان در اسنادی مانند سند تحول آموزش و پرورش پیش بینی شده است. ، اما هنوز اجرا نشده است.

رئیس کمیته آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: یکی از تفاوت های مجلس و کمیسیون آموزش این است که دولت با کمک دولت قبلی موفق شد این لایحه را به مجلس معرفی کند و 3 کمیته مورد بررسی قرار گرفت. این طرح “

منادی با بیان اینکه این لایحه در کمیته مورد بررسی قرار گرفته و تغییراتی در لایحه دولت ایجاد شده است ، خاطرنشان کرد: دولت در لایحه خود کارکنان را در نظر نگرفته است و کمیته موضوع را تغییر داده است و معلمی که به کار منصوب شده است در بخش اداری و مشمول طبقه بندی بود. زیرا این افراد معلم نیز محسوب می شوند.

وی افزود: ما رتبه بندی بازنشستگان را در نظر گرفته ایم و کسانی که در سپتامبر امسال بازنشسته می شوند ، یعنی. 1400 ، همچنین دارای حقوق بازنشستگی خواهد بود.

منادی گفت اگر گزارش کمیسیون آموزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان بالاخره در پارلمان عمومی علنی به تصویب برسد ، معلمان 80 درصد معادل آنها را در وزارت علوم و حقوق دریافت می کنند و این رتبه بندی ها بر اساس شایستگی معلمان خواهد بود.

نماینده مجلس افزود: در این لایحه معلمان در 5 گروه ؛ معلم ابتدایی ، معلم ارشد ، معلم متخصص ، معلم برتر و معلم معلم رتبه بندی می شوند. معلمان در هر رتبه به ترتیب 25 ، 20 ، 15 و 10 درصد اضافه می شوند ، علاوه بر حقوق ، مزایا و اضافات ویژه.

این نماینده مجلس افزود: وزن مالی لایحه رتبه بندی حداکثر در حدود 30 تریلیون تن در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد بازسازی مدارس در آبان ماه نیز گفت: تعطیلی مدارس خسارت زیادی به آموزش و پرورش وارد کرده و به دلیل کمبود تجهیزات ، 3.5 میلیون دانش آموز از تحصیل بازمانده اند. “این موارد ؛ ستاد ملی تاج اعلام کرد که دانش آموزان می توانند به طور داوطلبانه از ماه نوامبر به مدرسه بروند ، به دلیل رعایت پروتکل ها و این واقعیت که هیچ مشکلی در قله پنجم وجود نخواهد داشت.

آقای علیرضا منادی سفیدان افزود: تا کنون 90 درصد معلمان و 60 درصد دانش آموزان واکسینه شده اند و امیدواریم به زودی علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی ، به مدارس و دانشگاه ها نیز نقل مکان کنیم.

انتهای پیام ؛

دیدگاهتان را بنویسید