رجب مقدمه ای برای ماه تعطیلی خداست/ از درک فضیلت شب لیلة الرحیب غافل نشوید.

وی افزود: ماه رجب ماه نماز است و روایت داریم که داعی (دعوت کننده) مؤمنان را صبح و شام به درک معنوی این ماه دعوت می کند. یکی از فضیلت های این ماه میلاد با سعادت امیرالمومنین علی علیه السلام است.

مسئول حراست حوزه علمیه قزوین، روز مبعث پیامبر اکرم (ص) را از دیگر فضایل این ماه برشمرد و گفت: علی النکی (ع)، وفات حضرت زینب (س) است. و حضرت ابوطالب (ع)، ایام البیض و شب لیلة الرغائب از دیگر مناسبت های این ماه است.

حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: ماه رجب، ماه «استحف برای ر» برای امت من، رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان است. ماه امت من که یک روز از ماه رجب را روزه گرفتند، خشم خدا از او دور شود و درهای جهنم بر او بسته شود.

وی ادامه داد: حدیث دیگری می گوید هر که سه روز روزه بگیرد بهشت ​​بر او واجب می شود. و برنامه اعتکاف این است که این آثار در کتاب شریف مفاتیح الجنان راوی کومی گردآوری شده است.

نوروزی با بیان اینکه اولین شب جمعه ماه رجب را شب لیلة الرغائب می نامند، افزود: رسول خدا (ص) در روایتی می فرماید: لیلة الرغائب، شب نادرستی به آن شب معروف است. شب آرزوها، در حالی که منظور شب مومنان و عرفانی است که میل شدید به مناجات و عبادت خدا دارند.

رئیس حراست حوزه علمیه قزوین ادامه داد: امشب آداب و شرایط خاصی دارد که می توان آن را به شورای مرحوم آیت الله ملکی تبریز در کتاب المراکبات نسبت داد که رسول خدا (ص) فرمودند: کسى که پنج شنبه اول ماه را روزه مى گرفت و از شب جمعه که فرا رسید، 12 رکعت بین نماز مغرب و عشا (هر دو رکعت به یک سلام) و در هر رکعت آن یک سوره. حمد سه مرتبه انا انزلناه «و 12 مرتبه» قل هو الله احد» و خداوند او را به تمام گناهانش بیامرزد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اقتدار شب اول این ماه یادآور شد: این شب یکی از چهار شبی است که به عنوان شب زنده‌داری او برجسته شده است. اول، وسط و آخر این ماه، مانند روزی که از مادرش متولد شد، از گناهانش پاک می شود.

وی افزود: امام جعفر صادق (ع) فرمودند که: هر که امام حسین (ع) را در روز اول ماه رجب زیارت کند رحمه الله. البته باید توجه داشت که عبادت از راه دور نیز قابل قبول است.

رئیس حراست حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه ماه رجب مقدمه ای برای ماه پرفضیلت شعبان است، تصریح کرد: شعبان نیز مقدمه ای برای ماه مبارک رمضان است، در واقع خداوند این دو ماه را برای اعزام خادمان ویژه برای میهمانی بزرگ قرار داده است. رحمت رمضان آماده است پس مؤمن از این دو ماه غافل نشود.

وی در پایان نوروز با اشاره به لزوم توجه به آداب ایام اعتکاف گفت: با نیت رجا می تواند با روزه و انجام اعمال به درجات صالحین و صالحین برسد. آن روزها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید