رجیستری آیفون 14 هنوز ناشناخته است

اقدامات بعدی نشان می دهد که هنوز تصمیمی برای رجیستر آیفون 14 گرفته نشده است، اما این مدل گوشی موبایل بسته به امکاناتی که دارد از نزدیک به 52 تا 99 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.

آیفون 14 تقریبا در مهرماه وارد ایران شد. اما پیگیری ها نشان می دهد که با گذشت بیش از دو ماه هنوز خبری از ثبت نام این محصول نیست.

بر اساس اظهارات قبلی عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان دستگاه‌های موبایل، تبلت و لوازم جانبی، گوشی‌های تلفن همراه آیفون ۱۴ موجود در بازار، به صورت قاچاق و یا از طریق روال مسافربری وارد کشور شده و ثبت نشده است.

لازم به ذکر است هر کالایی که از طریق رژیم مسافربری وارد شود در صورت اظهار به گمرک قابل ثبت است اما در صورت عدم اظهار غیرقانونی بوده و ثبت نمی شود. اما در حال حاضر مشکل این است که مشخص نیست آیفون 14 رجیستر می شود یا خیر. بدیهی است اگر کالایی به صورت قانونی از طریق روال مسافرتی وارد شود، برای استفاده تجاری مجاز نیست و نباید خرید و فروش شود. اما خلاء قانونی در این زمینه وجود دارد و این کالاها در بازار به فروش می رسند.

وی همچنین هشدار داد: فروشندگان و مردم از خرید و فروش کالاهایی که از ثبت نام آن مطمئن نیستند و کد ثبتی ندارند خودداری کنند. زیرا در صورت رجیستر نشدن این تلفن های همراه می توان از آنها به عنوان دستگاه ثانویه استفاده کرد که در شبکه ارتباطی کشور فعال نمی شود.

این وضعیت در حالی است که گوشی های موبایل آیفون 14 در بازار و به صورت آنلاین به فروش می رسند. بررسی آنلاین قیمت نشان می دهد که آیفون 14 بسته به امکاناتی که دارد از 52 تا 99 میلیون تومان قیمت دارد.

پیش از این گمانه زنی هایی در مورد تصمیم به ثبت نام آیفون 14 در ماه دسامبر وجود داشت، اما تا لحظه نگارش این خبر، تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید