خریداران آیفون 14 باید بخوانند؛ رجیستری آیفون 14 هک شد؟

خریداران آیفون 14 باید بخوانند؛  رجیستری آیفون 14 هک شد؟

قرار ملاقات رجیستری آیفون 14 در حال حاضر هر ماه به زمان متفاوتی موکول می شود، آخرین باری که قرار ملاقات رجیستری آیفون برای 14 دسامبر 1401 تعیین شده بود، با نزدیک شدن به پایان آذرماه هنوز خبری موثق در رابطه با رجیستری این محصولات وجود ندارد.

نگارعلی: تکلیف رجیستری آیفون 14 مشخص نیست، هرچند مدت زیادی از عرضه آخرین مدل آیفون می گذرد.

ابراهیم درشتی رئیس سابق اتحادیه گوشی های صوتی، تصویری و تلفن همراه در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین و در خصوص تعیین رجیستری آیفون 14 گفت: این محصول حدود 4 تا 5 ماه است که وارد بازار شده است. یک سری از این محصولات از مبادی مختلف به صورت قانونی وارد کشور شد، یعنی از طریق مسافرانی که سالانه حق واردات گوشی تلفن همراه را دارند تعدادی از این کالاها نیز به صورت غیرقانونی وارد کشور شد.

درشی ادامه داد: تاکنون رجیستر این تلفن همراه دو تا سه بار به تاخیر افتاده تا این گوشی ها در کشور قطع نشود، این فناوری جاری است و نباید از مردم دریغ شود و درخواست من تکلیف است. رجیستری در اسرع وقت مشخص شود.»

رئیس سابق اتحادیه صوت، تصویر و تلفن همراه در ادامه با اشاره به اینکه فروشندگان از ابتدای سال کسب و کار مناسبی نداشته اند و نوسانات دلار به دل معامله گران وارد شده است، ادامه داد: وی گفت: فروشندگان تنها از تعداد محدودی گوشی موبایلی که توسط مسافران وارد می شود سود می برند و درخواست ما این است که هر چه سریعتر رجیستری آیفون 14 تعیین تکلیف شود.

درشتی همچنین گفت: طی صحبت هایی که با آقای قالیباف، سخنگوی صامت داشتیم، ایشان به تصمیماتی که در خصوص رجیستری برخی از آیفون 14 هایی که به صورت قانونی وارد کشور می شوند اشاره کرد. در این بین خریدار نباید ضرر کند.

در همین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از سایت‌های خرید و فروش آنلاین کالاهای دیجیتال، تلفن‌های همراه با برند اپل را از بین برده‌اند و بر همین اساس قیمت‌ها در بازار افزایش یافته است.

رئیس سابق اتحادیه گوشی های صوتی، تصویری و تلفن همراه در پاسخ به این سوال که آیا عرضه گوشی موبایل در بازار کاهش یافته است یا خیر؟ وی گفت: عرضه و تقاضا باید با هم خوانده شود و از سوی دیگر نوسانات قیمت دلار بر عرضه و تقاضا تاثیر می گذارد. آنها باید روند توزیع ارز را برای تامین بازار تسریع کنند. تعداد شرکت‌های واردکننده تلفن همراه از 15 شرکت به 1000 شرکت رسیده است. .

درشی در ادامه در خصوص رکود شدید حاکم بر بازار تلفن همراه گفت: وقتی کالایی بیش از حد گران شود، رکود در بازار ایجاد می شود. در حال حاضر فروشندگان تحت فشار زیادی هستند و حتی اگر بتوانند هزینه های جانبی خود را تامین کنند، هنر نیز ساخته اند.

این نوسانات نرخ ارز قدرت خرید فروشندگان را کاهش می دهد و باید قیمت ارز تثبیت شود تا بازار به روزهای پر رونق خود بازگردد و سازمان مالیاتی باید این روزهای سخت معاملات را ببیند و در تعیین آن مد نظر قرار گیرد. بدهی مالیاتی آنها زیرا در حال حاضر یا تعمیرگاه های تلفن همراه و یا فروشندگان آنها در رنج هستند. “

دیدگاهتان را بنویسید