خریداران احتمالی خودرو باید بخوانند؛ تاخیر در تحویل خودرو چه سودی دارد؟

خریداران احتمالی خودرو باید بخوانند؛  تاخیر در تحویل خودرو چه سودی دارد؟

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت گفت: سود جبرانی تاخیر در تحویل خودرو در قراردادهای بیع فوری 2.5 درصد در ماه است.

موسوی معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت در خصوص نرخ مشارکت ثبت نام کنندگان خودرو و نحوه پرداخت آنها گفت: صرف نظر از مصوباتی که هیئت مسابقات به عنوان متولی پیگیری می کند، بحث نرخ مشارکت به عنوان مفاد اجرایی بازمی گردد. قانون حمایت از حقوق مصرف کننده خودرو در سال 95 به تصویب هیات وزیران رسید و این مصوبه بر اساس نوع قراردادی که متقاضی با یک شرکت خودروسازی منعقد می کند همچنان معتبر است. قابل نظارت و ردیابی است.

موسوی افزود: قرارداد بین خودروساز و متقاضی باید شامل مبانی تحویل، زمان تحویل، سود مشارکت و سود تاخیر باشد و این قرارداد یک قرارداد دو طرفه است و در صورت انعقاد قرارداد تحویل فوری حداکثر زمان تحویل است. 30 روزه قاعدتا سود اقساط شامل نمی شود سود جبرانی تاخیر در قرارداد تحویل فوری ماهیانه دو و نیم درصد می باشد.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای سازمان تعمیر و نگهداری همچنین گفت: در صورتی که زمان تحویل خودرو خریداری شده بیشتر باشد و سود تاخیر در فاکتور درج نشده باشد، قطعا می تواند مدارک را از طریق سایت سازمان تعمیر و نگهداری و همچنین از طریق سایت ارائه کند. سامانه 124 و سازمان های صنعت، معدن و تجارت 31 استان باید به دبیرخانه مراجعه و با ارائه مدارک و اعداد سود مشارکت و جبران سود تاخیر در تحویل خودرو پیگیری و مبلغ عودت داده شود. به متقاضی

دیدگاهتان را بنویسید