خبر فوری برای خریداران خودرو/ تحویل ۷ خودرو آغاز شد

خبر فوری برای خریداران خودرو/ تحویل ۷ خودرو آغاز شد

از امروز (سه شنبه) سامانه یکپارچه خودرو برای فروش 7 خودرو بازگشایی می شود.

از امروز سامانه یکپارچه فروش 7 خودرو باز است. حداقل قیمت خودروهای عرضه شده ۷۶۶ میلیون تومان و حداکثر یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان است.

به گزارش مهر، پس از اینکه همه منتظر مرحله سوم تحویل خودرو از طریق سامانه یکپارچه بودند، اعلام شد که نحوه فروش خودرو تغییر کرده و دیگر خبری از تحویل انبوه و مرحله ای خودرو نیست، اما از این پس از ظرفیت مازاد یا خالی خودروسازان و/یا محصولات جدید، خودروها به تدریج در سیستم یکپارچه عرضه خواهند شد.

ضمناً در این روش فروش، متقاضیان برای ثبت نام نیازی به مسدود کردن پول ندارند. (در دو مرحله قبل متقاضیان برای کمک به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید مبلغ 100 میلیون تومان به نام سازمان را مسدود می کردند.)

در همین راستا ابتدا در 21 آذرماه سامانه یکپارچه با این روش جدید بازگشایی شد و مجدداً از امروز 30 آذرماه سامانه برای تحویل 7 خودرو به صورت فروش فوق العاده و حداکثر تحویل 3 ماهه بازگشایی شد. لذا با توجه به نوع فروش آنی، پس از توقیف و اعلام مهلت پرداخت از سوی خودروساز، متقاضیان باید در مدت زمان تعیین شده (حداکثر 5 روز) نسبت به پرداخت اقدام کنند.

قیمت پایه خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه به شرح زیر است. (قیمت های زیر شامل هزینه های اضافی مانند شماره گذاری، مالیات و … نمی شود که در صورت اضافه شدن این هزینه، حدودا 100 تا 200 میلیون تومان به قیمت پایه اضافه می شود.)خبر فوری برای خریداران خودرو/ تحویل ۷ خودرو آغاز شد + قیمت و مدل خودرو

طرح های زایمان شامل طرح عادی، طرح خودروی فرسوده و طرح حمایت خانواده و جوانان (فقط برای مادرانی که شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانان را دارند که مورد تایید سازمان ثبت احوال است) می باشد.

لازم به ذکر است کلیه متقاضیان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه که موعد تحویل خودرو آنها از قبل در فصول بعدی یا همان 1403 تعیین شده است، می توانند نسبت به لغو سفارش و انتخاب خودرو از محصولات جدید اقدام کنند. بدیهی است متقاضیانی که در طرح های تعویض قبلی و یا طرح عرضه خودرو وارداتی شرکت کرده اند، امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

سامانه انتخاب خودرو از روز دوشنبه 20/09/1402 لغایت ساعت 23:59 روز چهارشنبه 22/09/1402 فعال می باشد.
شرایط عمومی ثبت نام

شرایط و ضوابط عمومی (طرح عادی) موضوع ماده 4 آیین نامه بازار خودروهای سواری توسط شورای رقابت:

1. هر کد ملی حق خرید یک دستگاه خودرو از تمامی شرکت های خودروسازی را دارد.

2. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال می باشد.

3. داشتن گواهینامه رانندگی برای خریداران خودرو الزامی است.

4. متقاضیانی که در 48 ماه گذشته در شرکت های ایران خودرو و سایپا و در 24 ماه گذشته در سایر شرکت های خودروسازی ثبت یا فاکتور (کلیه روش های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) ثبت یا صادر کرده اند، می توانند ثبت نام کنند. و ماشین بخر. ندارم

5. متقاضیانی که دارای شماره ثبت فعال هستند نمی توانند اقدام به ثبت نام و خرید خودرو نمایند.

6. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص حقیقی (حتی از طریق وکالت) و همچنین فروش حواله وجه خودرو از طریق وکالت ممنوع است.

لازم به ذکر است بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرای ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.