آخرین مهلت افتتاح حساب پروکسی برای خریداران خودرو/شرایط ثبت نام خودرو چقدر است؟

آخرین مهلت افتتاح حساب پروکسی برای خریداران خودرو/شرایط ثبت نام خودرو چقدر است؟

بزرگترین طرح فروش خودرو شامل سه مرحله است که در مرحله اول از 29 تا 2 اسفند مهلت افتتاح حساب نیابتی به نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است که متقاضیان باید مبلغ یکصد میلیون تومان را داشته باشند.

متقاضیان واجد شرایطی که اطلاعات آنها از روز جمعه مورخ 26/12/1301 لغایت یکشنبه 28/12/1301 از سوی بانک ارسال می شود، می بایست نسبت به ثبت نام اولیه جهت تشکیل لیست انتظار اقدام نمایند.

متقاضیان واجد شرایطی که اطلاعات آنها از روز جمعه مورخ 26.12.1401 لغایت یکشنبه 28.12.1401 نسبت به ثبت نام اولیه جهت تشکیل لیست انتظار خودروی مورد نظر توسط بانک ارسال می گردد، در سامانه https://www .esalecar.ir اقدام نمایند. .

اسامی بانک هایی که تاکنون امکان ایجاد حساب نمایندگی را داشته اند، رسالت، آینده، اقتصاد نوین، ایرانزمین، گردشگری، سینا، شهر، مهریران، کشاورزی، پست بانک، سرمایه، تجارت و ملت است اما این لیست در مراحل تکمیل و لیست نهایی در سامانه مذکور اعلام خواهد شد.

پس از 23 اسفند و اصلاح اطلاعات که معمولا یک تا دو روز طول می کشد، از 26 تا 28 اسفند، متقاضیان واقعی که شرایط را احراز کرده اند می توانند خودروی مورد نظر خود را ثبت نام کنند.

در فروردین ماه 1402 مرحله دوم انجام می شود که بر اساس آن و برنامه های تولیدی خودروسازان، خودروی متقاضی در زمان مشخصی به نام متقاضی تحویل وی می شود.

مرحله سوم پرداخت است که بر اساس قیمت روز مسابقه تعیین می شود و قیمت های امروز ملاک تحویل خودرو نخواهد بود. متقاضیان می توانند از 30 اسفندماه برای ثبت نام به سامانه esalecar.ir مراجعه کنند.

خریداران خودرو توجه داشته باشند که قیمت روز خودرو در زمان تحویل طبق دستورالعمل شورای رقابت در روز اعلام شده خواهد بود و افرادی که قصد ثبت نام صرفاً به منظور کسب درآمد دارند باید به ریسک بالای این امر توجه داشته باشند.

بر اساس روش فعلی، تمامی متقاضیان رتبه بندی شده خودرو دریافت می کنند که تنها ترتیب تحویل خودرو یا اولویت آنها مشخص می شود.

افرادی که در بازه زمانی اعلام شده در اطلاعیه این طرح از خودروسازان کشور در سامانه esalecar.ir خرید کرده اند تا زمان اعلام نتایج در سامانه فروش خودروهای بزرگ از لیست حذف خواهند شد.

پس از این مرحله، در صورتی که زمان تحویل خودروی فرد بیش از 3 ماه باشد، می تواند نسبت به رفع بلوک (با حفظ صف) اقدام کند و بر اساس تماس سازنده خودرو با توجه به لیست انتظار برای هر محصول اقدام به ثبت نام نهایی کند. .

لازم به ذکر است برای این طرح فروش، ارائه حساب شخصی به نفع سازمان حمایت و بلوک 100 میلیون تومان اعتبار تا زمان اعلام نتایج استخدام الزامی است و پس از آن هر یک از داوطلبان با زمان اعلام استخدام موافقت می کنند. و یا نهایی شدن ثبت نام و پرداخت خودرو بر اساس فراخوان طرح فروش خودروساز و یا اعلام انصراف از لیست فراخوان می باشد.

فقط یک خودرو امکان ثبت نام دارد، کسانی که قبلا در لیست انتظار خودروهای وارداتی ثبت نام کرده اند امکان ثبت نام ندارند، ثبت نام آنها باطل می شود.

ثبت نام در مرحله اول در لیست انتظار به متقاضی حق دریافت خودرو را نمی دهد و تعهد خودروساز صرفا بر اساس تایید ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای پروژه شکل می گیرد.

علاوه بر داشتن یک حساب پروکسی با اعتبار مورد نیاز، کلیه الزامات متقاضی باید توسط متقاضیان برآورده شود و اگر در هر مرحله تا تایید ثبت نام توسط سازنده خودرو مشخص شود که متقاضی شرایط ثبت نام را ندارد، ثبت نام انجام خواهد شد. لغو شود.

شرایط عمومی ثبت نام خودرو به شرح زیر است:

گواهینامه رانندگی برای خریداران خودرو الزامی است.

متقاضیانی که در ۴۸ ماه گذشته از شرکت های خودروسازی یا بورس خودرو خریداری کرده اند، امکان ثبت نام و خرید خودروهای وارداتی را ندارند.

متقاضیانی که دارای شماره ثبت فعال هستند، نمی توانند اقدام به ثبت نام و خرید خودرو کنند، البته تا زمان تحویل خودرو، شرط عدم شماره فعال تایید می شود.

انتقال امتیاز و حقوق خرید خودرو به اشخاص حقیقی (حتی از طریق وکالت) و همچنین فروش حواله وجه خودرو از طریق وکالت ممنوع است.

در غیر این صورت امکان آرامش خاطر بر روی خودروی خریداری شده وجود ندارد.

شرکت های خودروسازی موظفند با اتخاذ و اجرای روش های پیشگیرانه از انتقال سند به مدت حداقل یک سال از جمله رهن سند خودرو جلوگیری کنند.

ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی امکان پذیر نمی باشد.

– در صورت تاخیر در تحویل خودرو طبق شرایط و ضوابط مندرج در قرارداد، غرامت تاخیر در تحویل طبق آئین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان موتور و اطلاعیه های مربوطه پرداخت می شود. متعاقباً از طریق بخشنامه های فروش اطلاع رسانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید