بهترین عسل ایران هنوز ناشناخته است / ساخت اولین کارخانه فرآوری مس در کردستان در دستور کار بنیاد برکت قرار دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته کردوتی زنبورداری و زنبورداری حرفه ای دیرینه است و مردم استان کردستان این حرفه را نسل به نسل زنده نگه داشته اند. شرایط مطلوب آب و هوایی در کردستان ، به ویژه در بهار و اوایل تابستان ، این صنعت در حال رونق است. تاثیرگذار بود عسل کردستان در کشور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است اما متاسفانه این روزها طعم تولیدکنندگان عسل به دلیل مشکلات موجود مانند خشکسالی ، ورود عسل تقلبی به بازار و … تلخ تر از همیشه شده است.

این کارآفرین که تولید کننده عسل طبیعی است به کردتودی گفت: “تولید عسل طبیعی از گیاهان کوهستانی کمتر از استخراج طلا از کوهستان نیست.”

صادق محمدیاری افزود: تولید عسل طبیعی از پوشش گیاهی کوه های بیجار کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است ، اما زیبایی نعمت خداوند در تبدیل شهد از گل به عسل نیروی کار و امید را چندین برابر می کند.

وی گفت: از دوران جوانی علاقه زیادی به زنبورداری داشتم و چندین دوره آموزشی را گذراندم و با تلاش و پشتکار توانستم موقعیت مناسبی به عنوان کارآفرین در این زمینه کسب کنم.

6a03c5ef 25e8 4bce a21b 919a8eb99363 خبر خاکستری

ورود عسل تقلبی به بازار به تولیدکنندگان آسیب می رساند

بیجار گروس ، یک عسل معمولی می گوید: “بسیاری از مشتریان عسل طلایی ناخالص داروسازان و پزشکان هستند ، زیرا کیفیت عسل طبیعی متأسفانه برای همه افراد جامعه اهمیت چندانی ندارد و به طور کلی بسیاری از مردم نمی توانند عسل تقلبی را از عسل ارگانیک دریافت کنند.” طبیعی است و این برای برخی مبنای سودآوری ایجاد می کند ، ورود عسل تقلبی به بازار به تولیدکنندگان واقعی در این زمینه آسیب می رساند.

محمد یاری افزود: البته خشکسالی شدید امسال و کاهش پوشش گیاهی مرتع مشکلات جدی را برای تولید عسل در استان ایجاد می کند ، بنابراین مسئولان باید راه حلی برای حل مشکلات این قشر بیابند. “

8515908e 0c64 46a8 adbb a6b8be0081d3 خبر خاکستری

نام تجاری و بسته بندی خلاء در زمینه مس کردستان

احمدی کارآفرین دیگری است که در مصاحبه با کردتودی به صنعت فرآوری عسل استان اشاره کرد و گفت: و از نظر کیفیت. “ما حرفی برای گفتن داریم ، اما با بسته بندی مشکل داریم ، بنابراین توسعه حرفه زنبورداری در کردستان مستلزم ایجاد یک مارک ویژه برای تولید بیشتر و توزیع در فروشگاه است.

احمدی با بیان اینکه استان کردستان بهترین ، با کیفیت ترین و باکیفیت ترین عسل را در کشور تولید می کند ، افزود: به منظور تولید عسل در استان ، ظرفیت های خوبی از نظر کمی و کیفی ایجاد شده است که زمینه را برای پروژه های بزرگ برای ایجاد صنایع تکمیلی و پردازش این محصول. “

زنبوردار کرد گفت: البته به منظور توسعه صنعت بسته بندی و فرآوری ، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت برای افرادی که می خواهند با ارائه خدمات کم یا نام تجاری صنعت بسته بندی را در استان ایجاد کنند. خدمات هزینه ای صدور مجوز کار “سازندگان کار آسانی را انجام داده اند.

وی افزود: در دسترس بودن داروهای گران قیمت که زنبورداران باید به صورت رایگان تهیه کنند ، بسیاری را از ادامه فعالیت در این صنعت منصرف کرده است که این خود باعث نگرانی است.

4339d787 935e 4e97 b729 d1398013ee7c خبر خاکستری

بنیاد برکت در نظر دارد کارخانه فرآوری و بسته بندی مس بسازد

شیخ احمدی ، جهاد کشاورزی ، کارشناس مسئول زنبورها در کردستان در گفت و گو با کردوتی اظهار داشت: استان کردستان به دلیل شرایط آب و هوایی و گیاهی مناسب برای زنبورداری مناسب است.

وی با بیان اینکه حدود 7 هزار و 600 نفر در صنعت زنبورداری در استان کردستان کار می کنند ، افزود: 280 خانواده زنبور یا کندو در استان وجود دارد که سالانه 1900 تن عسل تولید می کنند.

شیخ احمدی افزود: بر اساس استعدادی که این استان در تولید عسل دارد ، باید کارهای زیادی انجام دهیم ، مانند برگزاری دوره های آموزشی روشهای جدید سلطنتی ، که محصول دیگری است که توسط زنبورها تولید می شود و این باعث شد تولید ما برای شروع از صفر “کیلوگرم به 650 کیلوگرم ژل رویال با قیمت ده میلیون تن می رسد که می تواند کمک اقتصادی خوبی برای زنبوردار و کشور باشد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: در استان کردستان و در زمینه زنبورداری سعی داریم سلول های ملکه را به منظور تقویت مستعمرات ، تولید این عسل را چندین برابر و به میزان صادرات افزایش دهیم.

وی افزود: برندسازی و بسته بندی مناسب یکی از مشکلات تولیدکنندگان عسل در استان کردستان است که اکثر زنبورداران با آن دست و پنجه نرم می کنند.

شیخ احمدی افزود: با عقد قرارداد با بنیاد برکت تلاش می کنیم کارخانه بسته بندی و فرآوری محصولات عسل در استان افتتاح شود که امیدواریم منجر به رایزنی های لازم شود.

دیدگاهتان را بنویسید