ساخت 1000 مدرسه با اولویت جایگزینی مدارس کانشی/ 4000 روستای تحت پوشش فعالیت های مدرسه سازی بنیاد برکت


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912167

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ساخت 1000 مدرسه اولویت دار جایگزین مدارس خشتی، خشتی، سنگی، گلی و فرسوده در مناطق محروم و روستایی استان های سراسر کشور در دستور کار و در دست اقدام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت افزود: ساخت هزار مدرسه اولویت دار جایگزین مدارس خشتی، گلی، سنگی، گلی و فرسوده در مناطق فقیرنشین و روستایی استان های سراسر کشور در دستور کار و در دست اقدام است.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: هر یک از مدارس جایگزین این مدارس قدیمی و پرجمعیت بین یک تا سه کلاس درس دارند.

ترکمانه درباره روند ساخت این مدارس توضیح داد: تاکنون 400 مدرسه اتصال شناسایی شده و پس از تامین اعتبار، ساخت مدارس جایگزین به پیمانکار و مجری ابلاغ شده است.

به گفته مدیر عامل بنیاد برکت، از این 400 مدرسه، 100 مدرسه شناسایی، راه اندازی و به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: سازمان نوسازی مدارس برای احداث مدارس جایگزین بر اساس شاخص های آموزشی وزارت آموزش و پرورش شناسایی و به بنیاد برکت ارائه می کند.

ترکمانه درباره میزان اعتباری که برای ساخت مدارس داده می شود گفت: بنیاد برکت 40 درصد اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مدارس جایگزین را تامین می کند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به زمان بندی ساخت 1000 مدرسه گفت: ساخت این مدارس از سال گذشته آغاز شده و پیش بینی می کنیم تا بهمن ماه 1402 به طور کامل به اتمام برسد.

ترکمانه ابراز امیدواری کرد: با ساخت این هزار مدرسه دیگر شاهد تحصیل دانش آموزان در مدارس بسته، گلی، سنگی، گلی و فرسوده در سراسر کشور نباشیم.

وی با تاکید بر حرکت مدرسه سازی بنیاد برکت گفت: با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری و تاکید بر ارتقای عدالت آموزشی و ارائه امکانات آموزشی به همه دانش آموزان، ساخت مدرسه در مناطق فقیرنشین کشور یکی از اساسی ترین و اساسی ترین اقدامات بنیاد است. اقدامات ماندگار

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: تا امروز 1950 مدرسه برکت با 10 هزار کلاس درس در مناطق کم برخوردار و کم برخوردار کشور به بهره برداری رسیده و به دانش آموزان این مناطق معرفی شده است.

ترکمانه خاطرنشان کرد: 4 هزار روستا در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت های مدرسه سازی بنیاد برکت هستند و در حال حاضر 250 هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مدارس برکت در مناطق محروم و مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان برای نوسازی مدارس کشور و مطابق با آخرین استانداردهای جهانی، الزامات آموزشی، استانداردهای فنی و زیربنایی ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید