بنیاد برکت 9 مدرسه شبانه روزی را به بهره برداری رساند


ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903496

مدیرعامل بنیاد برکت درباره فعالیت های بنیاد برکت در زمینه ساخت مدارس شبانه روزی گفت: بنیاد برای ساخت 14 مدرسه شبانه روزی با 116 کلاس درس برنامه دارد که از این تعداد تاکنون 9 مدرسه به بهره برداری رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت و در سفر مدیرعامل بنیاد برکت به استان هرمزگان، چندین پروژه عمرانی و زیربنایی از جمله مدرسه شبانه روزی برکت کلاهو این شهرستان افتتاح شد. بشاگرد.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین از خوابگاه آماده افتتاحیه برکت خمینی شهر، ایستگاه پمپ تایدر پلاک بازدید کرد. 1 و پروژه های اشتغال.

محمد ترکمانه در تشریح جزئیات پلان های باز گفت: مهمانسرای برکت کلاهو دارای 6 طبقه و در زمینی به مساحت 1500 متر مربع ساخته شده است.
وی افزود: از طریق مدیریت این مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان پسر مقطع متوسطه روستاهای فقیرنشین که امکان تردد روزانه ندارند، امکان اسکان و تحصیل فراهم می شود.

ترکمانه خاطرنشان کرد: با احداث یک مدرسه شبانه روزی 6 کلاسه در کلهو، در طول هفته به دانش آموزان مناطق اطراف محل اسکان داده می شود تا در آخر هفته با آرامش درس بخوانند و به آغوش خانواده بروند.

وی درباره فعالیت های بنیاد «برکت» در زمینه ساخت مدارس شبانه روزی بیان کرد: بنیاد احداث 14 مدرسه شبانه روزی با 116 کلاس درس را در دستور کار خود دارد که تاکنون 9 مدرسه به بهره برداری رسیده است.

مدیر عامل بنیاد برکت در بازدید از خوابگاه برکت خمینی شهرستان بشاگرد گفت: این خوابگاه پسرانه دارای 24 اتاق است که هر اتاق ظرفیت پذیرش 8 دانشجو را دارد.

ترکمانه افزود: کوی برکت خمینی شهر در زیربنای یک هزار و 500 متر احداث شده و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: این خوابگاه برای پسران مقطع راهنمایی طراحی شده و در نزدیکی محل تحصیل آنها قرار دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت بر احداث خوابگاه های دانشجویی در مناطق فقیرنشین کشور تاکید کرد و یادآور شد: بنیاد تاکنون 19 خوابگاه در مناطق فقیرنشین و روستایی 10 استان کشور را مدیریت و به دانشجویان این مناطق ارائه کرده است. برای باز کردن آنها آماده است.

ترکمانه همچنین درباره ایستگاه پمپاژ شماره یک تایدر گفت: با راه اندازی این ایستگاه پمپاژ 25 روستای بشاگرد از آب شرب سالم بهره مند می شوند. در مجموع 57 روستای شهرداری بشاگرد مشمول این ایستگاه پمپاژ هستند و بقیه روستاها می توانند در فاز بعدی از خدمات آن استفاده کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت که در سفر به استان هرمزگان از طرح های اشتغال زایی راه اندازی شده در بشاگرد بازدید کرد، گفت: تا امروز 714 طرح اشتغال جامعه محور با مجموع سرمایه گذاری 965 میلیارد ریال و با ظرفیت 2142 شغل مستقیم و غیرمستقیم انجام شده است. در روستاهای بشاگرد فعال هستند و 300 طرح جدید در حال اجراست.

وی با اشاره به ساخت مدارس در بشاگرد گفت: ساخت 18 مدرسه در دستور کار است که تاکنون 14 مدرسه در برکت به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: تا امروز یک هزار و 578 میلیارد ریال در زمینه مشارکت در طرح های توانمندسازی اقتصادی، ساخت مدرسه، مساجد، کتابخانه، خوابگاه، خانه طلاب، مسکن محرومان و تامین آب سرمایه گذاری شده است. در مناطق محروم بشاگرد.

دیدگاهتان را بنویسید