رفع مشکل کمبود آب شرب شهرستان فارسان با اقدام جهادی


ساعت: 17:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889610

سیدهادی صالحی فرماندار شهرستان فارسان گفت: در اقدامی جهادی و در کمترین زمان ممکن یک حلقه چاه با کیفیت و استاندارد شرب مناسب توسط نیروی آبرسانی بخشداری باباحیدر و با همکاری نیروی آبفای خوزستان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدهادی صالحی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: با توجه به بارندگی و سیلابی که در روزهای اخیر در استان بویژه در شهرستان چالگرد (کوچرنگ) رخ داد، به همین دلیل منبع آب کوهرنگ بسیار کدر شد که این امر باعث شد اقوام در گروه های مختلف به این نتیجه برسند که آب کوهرنگ از کیفیت شرب برخوردار است و قطع نمی شود و نباید قطع شود.


وی تصریح کرد: در روزهای پایانی پس از عاشورا تاکنون در سطح شهرستان به ویژه در باباحیدر و تعدادی از مناطق مرکز شهرستان فارسان با ایجاد چاه های محلی بخشی از آب مورد نیاز مردم تامین شد. در قسمت هایی از بالادست که به دلیل افت بوده است به دلیل فشار یا دلایل دیگر امکان کار در منازل وجود نداشت تانکرها آب را سیار تحویل می دهند.


وی بیان کرد: در اقدامی جهادی توسط شرکت مهندسی آب کشور آبفای، همکاران آبفای از استان های معین قم، خوزستان و تهران با استفاده از ادوات و تجهیزات مربوط به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به امدادرسانی مشغول هستند. سپاه پاسداران در بخشداری بخش آباد شهرستان خدا رحمت کند مقداری از آب وارد مدار شد.


صالحی تصریح کرد: مهمترین اقدام مهندسان در شرکت آبفای تلاش برای انعقاد، شفاف سازی و تصفیه مخازن آب است تا در صورت سیاه شدن چندباره یا چندباره این مخازن قابل استفاده باشد.


وی خاطرنشان کرد: امکانات و دستگاه هایی آورده شده است که در روزهای آینده آب با کیفیت را در اختیار مردم قرار می دهد و برای آینده اقدام بسیار مناسبی است که در صورت بروز مشکل فقط از مردم عزیز درخواست داریم تا آب شرب را در اختیار مردم قرار دهند. هر کس


به گزارش جهانبین نیوز؛ این اقدام 20 درصد به ظرفیت تامین آب شرب باباحیدر افزود. اما این شهرستان همچنان با کم آبی مواجه است و تلاش شبانه روزی تا رسیدن به نقطه مطلوب آب و رفع کدورت آب از خط انتقال کوهرنگ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید