یک میلیارد میلیارد تن ارزش محصولات کشاورزی در شهرستان فارسان است


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835852

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

عطاءاله ابراهیمی گفت: حدود یک میلیارد میلیارد تن ارزش محصولات کشاورزی فارسان است و این شهرستان به عنوان قطب تولید علوفه به ویژه ذرت علوفه ای نیز شناخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: شهرستان فارسان حدود 12 درصد از محصولات کشاورزی استان را توزیع کرده و حدود 8 هزار نفر در بخش کشاورزی این شهرستان مشغول به کار هستند.
وی افزود: کشتارگاه صنعتی جونقان به عنوان یک پتانسیل عالی، پژوهشکده پرندگان، پرورش الوار و غیره. یکی از بزرگترین ظرفیت های شهرستان فارسان است، همچنین 13 هزار هکتار از 16 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فارسان تحت آبیاری مکانیزه است و این فرصتی برای شهرستان E است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با ارزش حدود یک میلیارد تن محصولات کشاورزی در شهرستان فارسان ادامه می دهد: 31 واحد مرغ، حدود 130 واحد دام سبک و 24 هزار راس دام سنگین، یک مجتمع دامداری، یک واحد. برای پرورش قارچ و چهار مجتمع کشاورزی که پیش بینی می شود توسعه یابد از دیگر ظرفیت های شهرستان است.
ابراهیمی گفت: شهرستان فارسان به عنوان قطب تولید خوراک به ویژه ذرت خوراکی شناخته می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 4 میلیارد و 557 میلیون تن به بخش کشاورزی، در مجموع 5 میلیارد و 200 میلیون تن وام مصوب از محل وام های استانی و به همین میزان نیز از محل اعتبارات ملی برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان اعطا شده است. . فارسان تقدیم می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: چندین شماره ثبتی در شهرستان فارسان به دلیل تداخل در اراضی ملی حذف شده است که معمولاً برای آن اختلاف نظرهای زیادی وجود داشته است که محدوده قابل توجهی است. تا بتوانیم تداخل بین اراضی ملی و اراضی مردم را از بین ببریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید