ساخت بیش از 5000 مسکن در چهار سال در شهرستان فارسان / 101 وام انفرادی مصوب در فارسان


ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837142

مدیرکل چهارمحال و بختیاری اعلام کرد؛

حسینعلی مقسودی گفت: قرار است طی چهار سال 5 هزار و 534 مسکن در شهرستان فارسان ساخته شود و تاکنون 6 هزار و 226 نفر در سامانه ملی ترافیک مسکن ثبت نام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی مقسودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: مهم ترین موضوع برای دولت سیزدهم تامین مسکن در قالب نهضت ملی مسکن است که در این راستا سهمیه ای که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده و استانداری سالانه آن را اعلام می کند سال 1384 است. هفت شهر از شهرستان فارسان.
وی افزود: قرار است طی چهار سال 5 هزار و 534 واحد مسکونی در شهر فارسان ساخته شود که تاکنون 6 هزار و 226 نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس اصلاحات صورت گرفته در سامانه، یک هزار و 704 نفر در شهرستان فارسان واجد شرایط مسکن هستند و بر اساس مدارک ارائه شده، 950 نفر در هفت شهرستان این شهرستان. فارسان تایید نهایی شد.
مقسودی گفت: در فارسان تقریباً به اندازه ساخت مسکن در یک سال زمین تهیه شده است. مشورت می کنیم تا بتوانیم زمین لازم را تهیه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کاندیداهای اصلی مسکن در شهرستان های فارسان و جونجان هستند، در شهرهای دیگر نیز داوطلب داریم اما تعداد آنها زیاد نیست.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه های شهری در فارسان افزود: حدود 12 پروژه از جمله فرهنگسرای بابا حیدر، سالن بوکس جونکان، تکمیل محور پردنجان به جونکان، تکمیل ورزش فیل آباد تعریف شده است. تالار تکمیل مسجد نماز باباحیدر مصلی شهر فارسان بازنگری طرح جامع شهر فارسان بازنگری طرح جامع شهر فارسان تکمیل استان شهرستان فارسان چمن باباحیدر زمین و سالن ورزشی دهچمهمه.
مقسودی گفت: برای این 12 پروژه در شهرستان فارسان 12 میلیارد و 300 تن وام مصوب 8 میلیارد تن وام اعطایی به آنها است. برای تکمیل پروژه های شهرستان به غیر از مساجد حدود 60 میلیارد تن اعتبار نیاز است و دو مسجد نیز به حدود 75 میلیارد تن اعتبار نیاز دارند.
وی تاکید کرد: حدود 130 کیلومتر راه در شهرستان فارسان وجود دارد که شامل 60 کیلومتر راه اصلی و درون شهری و 70 کیلومتر راه روستایی، 19 کیلومتر راه شهری و بیش از 90 درصد راه های اصلی تغییر کاربری دارد. به چهار خط
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: با پیگیری های سال گذشته ماده 23 محور باباحیدر به چلگرد منتقل شده است. اخیرا مناقصه ای به ارزش 27 میلیارد تن برگزار شد و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است.
مقسودی ادامه داد: طرح کلی شهرستان فارسان از سال گذشته آغاز شده، برداشت اولیه انجام شده و کار کارشناسی در حال انجام است، در سایر شهرستان های شهرستان فارسان طرح کلی اعلام شده است.
وی گفت: از مجموع 800 وام مستقل مصوب حدود 101 وام مربوط به شهرستان فارسان است که به استثنای شهرستان های فارسان و جونجان که طرح احیا دارند، بقیه شهرستان ها فاقد طرح احیاء هستند. یک طرح استقرار مجدد


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید