رقابت با بهترین های جهان پیشرفت ملموس شنای ایران را نشان می دهد/ تجربه حضور در مسابقات ابوظبی برای هانگژو حیاتی خواهد بود.

ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789365

مربیان خارجی و سطح جهانی باید برای برگزاری دوره های آموزشی به ایران بیایند

مربی تیم ملی شنای ایران گفت: رقابت نمایندگان شنای ایران با ورزشکاران تراز اول جهانی در مسابقات جهانی ابوظبی نشان از پیشرفت بسیار خوب و ملموس در شنای کشور دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، پرش و واترپلو؛ مسابقات جهانی شنای دوره کوتاه از اواخر آذرماه به مدت شش روز با حضور شناگران تمامی تیم های جهانی در ابوظبی برگزار می شود. در این مسابقات تیم ملی شنای کشورمان متشکل از سینا غلامپور، متین بالسینی و مهرشاد افغری با مربیگری گیمر دیلانچیان برای ارتقای رکوردهای ملی با سایر ورزشکاران شرکت کرده و به رقابت می پردازند. درباره حضور شناگران ملی پوش در این رویداد مهم ورزشی و همچنین سایر موضوعات مهم مرتبط با شنا با گیمر دیلانچیان گفت وگو کرده ایم.

وی از 9 سالگی به عضویت تیم شنای استان اصفهان درآمد و پس از چندین مسابقه رکوردشکنی در مسابقات کشوری رده های سنی نوجوانان و جوانان موفق به کسب مدال برنز مسابقات شنای ویتنام 2009 شد. او در 23 سالگی کار خود را در اصفهان آغاز کرد و اکنون به عنوان یکی از مربیان با کلاس و تجربه تیم ملی شنا فعالیت می کند.

گیمر دیلانسیان در ابتدا از حضور سه نماینده شنای ایران در مسابقات جهانی شنا در ابوظبی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مسابقات که در سطح بسیار بالایی برگزار می شود، مهرشاد افغری در دو ماده 50 و 100 متر پروانه متین بالسینی در 200 متر. پروانه و سینا گلمپور در کشتی آزاد حضور خواهند داشت و اینکه در مسابقات جهانی شاهد رقابت نمایندگان کشورمان با ورزشکاران مطرح دنیا در 4 رشته هستیم نشان از پیشرفت بسیار خوب و ملموس شنا در کشور دارد.

دیلانسیان در خصوص نحوه آماده سازی شناگران فوق برای حضور در مسابقات جهانی ابوظبی گفت: از مسابقات جهانی شنای دوره کوتاه قهرمانی در قطر به عنوان مسابقات تدارکاتی برای شناگران ایرانی استفاده کردیم و در تلاشیم تا به شناگران تجربه بدهیم. وی ادامه داد: آنها در مسابقات ابوظبی یک هیئت خواهند داشت تا در بازی های آسیایی آینده حضوری تعیین کننده داشته باشیم. ملی پوشان شنای کشور پس از مسابقات ابوظبی برای حفظ و ارتقای آمادگی جسمانی خود در لیگ ملی شنا شرکت خواهند کرد و سپس در اردیبهشت سال آینده برای ثبت رکوردهای شنای مسافت طولانی ژاپن تلاش خواهند کرد. مسافت ها همه این مسابقات به نام ترکیب نهایی تیم ملی شنای ایران به بازی های آسیایی 2022 اعزام شد.

دیلانسیان همچنین مربی انحصاری مهرشاد افغری بهترین شناگر کشور است که موفق به ورود شد. ب وی برای ثبت نام المپیک 2020 توکیو در مورد چگونگی دستیابی مهرشاد افکاری به این رکورد گفت: با وجود شیوع ویروس کرون موفق شدیم به مدت 6 ماه تمرینات مداوم داشته باشیم، در این تمرین شما اعتماد به نفس و انسجام تیمی را در کودک دارید. موضوع ریکاوری و بدنسازی را بسیار جدی گرفتیم و اقدام به استعلام شد که باز هم تاکیدی بر توانایی های بالای مربیان شنای داخل سالن کشور بود.

وی در خصوص چگونگی کشف و تربیت استعدادهایی مانند بالسینی ها و افکاری ها در کشور گفت: باید با راه اندازی مدارس و باشگاه های شنا برنامه منسجم و جامعی در استان ها وجود داشته باشد. تمرینات به جدی ترین شکل دنبال می شود و استخرداران تشویق می شوند حداقل یک فرصت را به استخر تحت پوشش تیم اختصاص دهند و بدین ترتیب شناگران مستعد بیشتری شناسایی و کشف و به تیم های استانی و باشگاه های حرفه ای جذب شوند. به این ترتیب در درازمدت شرایط لازم برای رشد واقعی شنا در کشور فراهم می شود.

دیلانسیان در خصوص چگونگی ارتقای سطح آموزش شنا در کشور و آشنایی آنان با علم شنا در دنیا، گفت: از یک سو باید برای انجام تمرینات، حضور مربیان خارجی شنا و تراز اول جهانی را تضمین کرد. در داخل کشور برگزار می شود و از سوی دیگر مربیان داخلی به دوره های مختلف مربیگری اعزام خواهند شد.

وی افزود: اکنون مشخص شده است که تیم های ملی شنای کشور در مسابقات مهم منطقه ای و جهانی موفق بوده اند که از ترکیبی کامل متشکل از سرمربیان، مربیان، ماساژورها، بدنسازان، متخصصان تغذیه و روانشناس بهره مند شده اند، بنابراین اگر بخواهیم به برای موفقیت بیشتر در رشته شنا نیز باید چنین کادری را برای حمایت و هدایت تیم ملی شنا در دستور کار قرار دهیم که البته خوشبختانه کتاب هایی در زمینه آموزش شنا منتشر و ترجمه شده است که می تواند قابل استفاده باشد. برای بهره گیری از پیشرفت در تمرین شنای داخل سالن استفاده می شود.

مربی تیم ملی شنا پایگاه قهرمانی اصفهان در رابطه با بحث استعدادیابی در رشته شنای کشور تاکید کرد: ویژگی های مهم بسیاری در این زمینه نقش دارد که از جمله آنها حمایت خانواده، ایجاد انگیزه در ورزشکاران، اعتبار سنجی و تجهیز وی به استخرهای استاندارد و مهمتر از آن آموزش و کشف استعدادها در تمامی استان ها به صورت یکسان، یکپارچه، هماهنگ و یکسان اشاره کرد و همچنین به کادر فنی کشوری برای شناسایی این استعدادها و فراهم کردن زمینه برای آنها اشاره کرد. آموزش جدی

گیمر دیلانچیان در پایان این گفتگو با اشاره به انتخابات آتی فدراسیون شنا برای انتخاب رئیس فدراسیون شنا برای چهار سال آینده گفت: در شنا در مسابقات مختلف داخلی و خارجی و همچنین حضور سه نفر نماینده کشورمان در مسابقات جهانی شنا در ابوظبی خاطرنشان کرد: امیدواریم این موفقیت ها تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین امیدوارم وزارتخانه های آموزش و پرورش، ورزش و کمیته ملی المپیک از مقوله بسیار مهم استعدادیابی برای نخبه پروری در رشته شنا حمایت کنند و زمینه مدال آوری ورزش های آبی کشوری را فراهم کنند. بازی های آسیایی. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید