رقابت جدی پزشکان و قالیبافان/ ابطحی: خاتمی گفت در صورت تایید کاندیدای جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت می کنم.

رقابت جدی پزشکان و قالیبافان/ ابطحی: خاتمی گفت در صورت تایید کاندیدای جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت می کنم.

نتایج نهایی ارزیابی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد و محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در تلویزیون حاضر شد. اسامی کاندیداهای واجد شرایط چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد

محمد بیکر کلیباف، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، مصطفی پورمحمدی، علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و مسعود مدزیکیان شش کاندیدایی بودند که از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند تا رقابت‌های فتح و همچنین مهر قرمز رد صلاحیت در پروتکل برجسته مانند علی را تثبیت کنند. لاریجانی، عبدالناصر همتی، محمد شریعتمداری، محمود احمدی نژاد و… نشستند.

لاریجانی به همان دلایل قبلی رد صلاحیت شد

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره اعلام اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبیعتا در چند انتخابات اخیر، انتخاب نامزدها و تایید آنها از سوی شورای نگهبان انجام شد. جامعه تحلیلگر قابل پیش بینی نیست. فکر می کردم از بین کاندیداهای انتخابات، آقایان لاریجانی و شریعتمداری تایید صلاحیت شوند. همچنین برخی از متقاضیان تایید صلاحیت شده دارای چهره قابل قبول اجتماعی نیستند.

وی ادامه داد: اما مردم سال هاست که به این شیوه انتخاب نامزدهای شورای نگهبان عادت کرده اند و این تعجب دور از انتظار نبود.

این فعال سیاسی به سخنان رهبر انقلاب در مورد رد صلاحیت لاریجانی در انتخابات 1400 گفت: یکی از دلایلی که گفتم انتخابات غیرقابل پیش بینی بود همین بود. رهبری در انتخابات 1400 تذکراتی می دادند و فکر نمی کنم از زمان بیانات رهبری تا آن زمان اتفاق جدیدی در زندگی سیاسی و شخصی ایشان افتاده باشد. او به همان دلایل قبلی محروم شد.

رقابت جدی پزشکان و قالیبافان به گفته ابطحی/ خاتمی گفت در صورت تایید کاندیدای جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت می کنم.

امکان رقابت جدی بین پزشکان و قالیشویی ها وجود دارد

ابطحی درباره احتمال دوقطبی شدن نامزدهای انتخاباتی گفت: در صورت تمایل مردم برای حضور در انتخابات، احتمال رقابت جدی بین پزشکان و قالیبافان وجود دارد.

وی درباره حمایت جبهه اصلاحات از مسعود بزیکیان گفت: آقای بزیکیان یکی از 3 کاندیدای جبهه اصلاحات بود و آقای خاتمی و جبهه اصلاحات تاکید داشتند که اگر یکی از نامزدهای آنها حضور داشته باشد در انتخابات شرکت خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره حضور خاتمی در انتخابات گفت: حرف مشخصی برای گفتن نداشتم اما با توجه به آنچه که از بیانیه ایشان خواندم گفتند اگر کاندیدای جبهه اصلاحات باشد در انتخابات شرکت خواهد کرد. انتخابات.”