رمزگشایی از خارجی یا ایرانی بودن جانشین کی روش

رمزگشایی از خارجی یا ایرانی بودن جانشین کی روش

نزدیک به سه ماه از حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی 2022 قطر و نامشخص بودن نیمکت این تیم می گذرد و سرمربی جدید از سوی فدراسیون فوتبال انتخاب و معرفی نشده است.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در هفته های اخیر بارها تاکید کرده است که برای انتخاب سرمربی جدید عجله ندارد اما به طور مخفیانه برای تعیین جانشین کارلوس کی روش اقدام می کند.

در حالی که بحث انتخاب سرمربی خارجی یا بومی تیم ملی از دیرباز یکی از موضوعات رسانه ها و بحث متخصصان و پیشکسوتان بوده است، فدراسیون در هر دو حوزه برنامه هایی دارد.

در شرایطی که صحبت های فدراسیون فوتبال با امیر گیل نویی و توافق با این سرمربی که هم اکنون در تیم گل گهر سیرجان حضور دارد قطعی شده است، حالا خبر می رسد که فدراسیون از چند نفر دیگر درخواست طرح کرده است. گزینه های داخلی

فرهاد مجیدی که فصل گذشته با استقلال قهرمان لیگ ایران شد

جواد نکونام سرمربی بازنشسته فولاد، حسین فرکی که سال ها بدون تیم بوده، فرهاد مجیدی سرمربی تیم اتحاد کلبا و مهدی تارتار سرمربی ذوب آخان نفراتی فدراسیون هستند. درخواست زمانبندی کرده است.

البته ترکیب این مربیان بومی نشان می دهد که فدراسیون هیچ تمایل و برنامه ای جدی برای سپردن نیمکت تیم ملی به یک گزینه بومی ندارد چرا که در این لیست حتی نام یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس نیز دیده می شود که دستاوردهای زیادی کسب کرده است. عناوین و افتخاراتی با این تیم در سال های اخیر و همچنین علی دایی دیده شده است. من نمی توانم

علاوه بر این، فدراسیون در نظر دارد از ساکت الهامی سرمربی هواداران و حمید مطهری از تیم نساجی برای تیم ملی برنامه ریزی کند و این گمانه زنی ها مبنی بر جدی نبودن گزینه میزبان را دامن بزند.

به موازات این روند، مهدی تاج نیز در حال مذاکره با مربیان خارجی است. البته تاج در آخرین دوره مدیریتش در فدراسیون تجربه بسیار تلخی با انتخاب “مارک ویلموتس” بلژیکی داشت و شاید یکی از دلایل عجله نکردن او برای انتخاب سرپرست جدید همین باشد. مربی ورزشی.

ژوزه مورائیس که با سپاهان در لیگ ایران صدرنشین است

البته تجربه ویلموتس می تواند روی تصمیم تاج تاثیر بگذارد زیرا احتمالا رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس را به سمت گزینه “پس از آزمون” در ایران و حداقل در فوتبال آسیا سوق می دهد.

به همین دلیل خوزه مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان و پاکو حامس سرمربی اسپانیایی تراکتور که در این فصل به فوتبال ایران اضافه شدند در لیست فدراسیون قرار دارند.

از سوی دیگر امروز بحث درباره «فلیکس سانچز» سرمربی اسپانیایی و تیم ملی سابق فوتبال قطر نیز به نیمکت ایران کشیده شد. گزینه ای که در آسیا و به خصوص غرب قاره به خوبی به فوتبال مسلط است و با قهرمانی در جام ملت های آسیا در سال 2019 رکورد پرافتخار خود را به ثبت رساند. با این حال او نتوانست با این تیم جام جهانی 2022 قطر به میدان برود.

سانچز در حالی یکی از گزینه های ایران است که کارلوس کی روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران به جای او هدایت تیم ملی قطر را برعهده گرفته است و در صورت انتخاب سانچز، تقابل تیم های ملی ایران و قطر در … رویدادهای آینده خواهد بود – حساس از گذشته. جالب خواهد بود.

البته فدراسیون فوتبال که برای جذب مربی جدید با مشکلات مالی مواجه است، برای تامین بخشی از هزینه های سرمربی جدید به قول فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تکیه کرده است.

پیگیری ها نشان می دهد فیفا به مهدی تاج قول پرداخت بخشی از مطالبات و درآمدهای ایران در فدراسیون جهانی را داده است و شاید از طریق این مبلغ که می تواند کلید مذاکرات نهایی با گزینه های خارجی باشد، انتخاب سرمربی را نهایی کرده است.

علاوه بر این سه مربی اسپانیایی و پرتغالی، فدراسیون ایران برای سه تا چهار گزینه خارجی دیگر نیز در حال بررسی است و باید دید این مذاکرات در روزهای آینده به چه سمتی خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید