روسیه در حال پیشروی به سمت دونباس است


ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1839947

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اینکه نیروهای مسلح اوکراین همچنان به مقاومت در برابر روسیه ادامه می دهند، گفت: روس ها در حال پیشروی به سمت دونباس هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (پنجشنبه) گفت که نیروهای مسلح روسیه در حال پیشروی به سمت جمهوری های دونباس هستند، اما پیشرفت کند بوده و نیروهای اوکراینی به مخالفت با ارتش روسیه ادامه می دهند.

وب سایت ایتالیایی پیک گزارش می دهد که جنگ در اوکراین وارد هشتاد و پنجمین روز خود شده است و درگیری ها بین ارتش روسیه و اوکراین عمدتاً در جنوب و شرق اوکراین ادامه دارد و جنگنده ها در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپول تسلیم شدند. اما فرماندهان و گروهی از افراد دیگر هنوز در کارخانه هستند.

زلنسکی گفت: «ما کنترل مناطق و شهرهای اشغالی را دوباره به دست خواهیم گرفت و حتی شایعات استفاده از تسلیحات لیزری از سوی مسکو، کیف را نمی‌ترساند».

وی گفت: استفاده از تسلیحات لیزری از مسکو نشان می دهد که موشک ها رو به اتمام است و این نشانه ناتوانی روسیه در اقدام است. آنها نظامی هستند. بمباران شدید در برخی مناطق ادامه دارد».

روسیه در ۲۴ فوریه به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک به دفاع در برابر حملات، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد و هدف از این عملیات را غیر ملی کردن و خلع سلاح اوکراین توصیف کرد. این کشور به دنبال اشغال خاک اوکراین نیست و تنها زیرساخت های نظامی را هدف قرار می دهد و ربطی به مناطق غیرنظامی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید