ارتش روسیه همچنان در منطقه دونباس است


ساعت: 14:51
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895332

وزارت دفاع انگلیس در گزارش روزانه خود مدعی شد که تمرکز اصلی ارتش روسیه همچنان منطقه دونباس است و پیشرفت چندانی در آن منطقه نداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان های اطلاعاتی و امنیتی وزارت دفاع انگلیس در گزارش روزانه خود از تحولات جنگ در اوکراین می گویند که تمرکز اصلی ارتش روسیه همچنان منطقه دونباس است و پیشرفت چندانی در این منطقه نداشته است.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است: با وجود تلاش‌های ارتش روسیه برای مقابله با اقدامات تهاجمی اخیر اوکراین، تقریباً می‌توان با اطمینان کامل گفت که تمرکز و تلاش اصلی ارتش روسیه در اوکراین همچنان عملیات تهاجمی در دونباس است. .

بر اساس این بیانیه، مهم ترین محورهای پیشروی نیروهای ارتش روسیه در دونباس، شهر «اودیفکا» در نزدیکی شهر دونتسک و 60 کیلومتری شمال شهر باموت باقی مانده است.

به گفته وزارت دفاع انگلیس، اگرچه مهمترین موفقیت های ارتش روسیه در این محور است، اما نیروهای روسی هر هفته تنها یک کیلومتر به سمت شهر باخموت پیشروی می کنند.

در این بیانیه همچنین به نقل از مقامات دولت اوکراین آمده است که به نیروهای نظامی روسیه دستور داده شده تا «عملیات آزادسازی» منطقه دونباس را تا 15 سپتامبر 2022 به پایان برسانند. به احتمال زیاد ارتش روسیه نتواند این ضرب الاجل را در تاریخ 15 سپتامبر 2022 انجام دهد. زمان، و این برنامه های روسیه برای برگزاری همه پرسی در مورد الحاق مناطق تحت کنترل به خاک روسیه را پیچیده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید