روسیه هنوز حدود یک پنجم اوکراین را کنترل می کند / تخریب زیرساخت های غیرنظامی حیاتی اوکراین


ساعت: 09:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896763

روسیه هنوز حدود یک پنجم اوکراین را کنترل می کند و هیچ چشم اندازی برای پایان سریع جنگ وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات اوکراینی گفته اند که اهداف این “حملات انتقام جویانه” شامل تاسیسات آبی و یک نیروگاه حرارتی در خارکف بوده که باعث خاموشی گسترده شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور روسیه یکشنبه شب در پیامی توئیتری گفت: «هیچ یک از تأسیسات نظامی نبودند، هدف این است که مردم را از برق و گرما محروم کنند».

همچنین سفیر آمریکا در اوکراین این حمله را محکوم کرد و در توییتر نوشت: «واکنش آشکار روسیه به آزادسازی شهرها و روستاها در شرق اوکراین. پرتاب موشک برای از بین بردن زیرساخت های حیاتی غیرنظامی.

در همین حال، مسکو هرگونه اقدام نیروهای خود برای هدف قرار دادن عمدی اهداف غیرنظامی را رد می کند.

زلنسکی عملیات نیروهای اوکراینی در شمال شرق کشورش را یک “پیشرفت بالقوه” در جنگ شش ماهه توصیف کرد و گفت که اگر کیف تسلیحات قدرتمندتری به دست آورد، می تواند شاهد “دستاوردهای ارضی بیشتر” در زمستان باشد.

بر اساس گزارش ها، حدود 9 میلیون نفر در مناطقی در شرق اوکراین از جمله خارکف و دونتسک بدون برق زندگی می کنند. این امر پس از آن صورت می گیرد که اوکراین اعلام کرد بیش از 3000 کیلومتر مربع از خاک خود را در جریان حملات متقابل تصرف کرده است.

رسانه ها نمی توانند به طور مستقل این آمار را تایید کنند، زیرا خبرنگاران اجازه حضور در خط مقدم درگیری را ندارند. اما چندین ویدئو در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نیروهای اوکراینی در شهرهای کوچک و روستاهایی که اخیراً در دست روسیه بوده‌اند، هستند.

مشکلات زیرساختی مشابه در مناطق Dnipropetrovsk و Poltava گزارش شده است.

پس از خاموشی گسترده، زلنسکی در پستی در شبکه‌های اجتماعی گفت: «مقابله با روسیه برای اوکراین مهم‌تر از تحمل سرما، گرسنگی، تاریکی یا تشنگی است».

روسیه هنوز حدود یک پنجم اوکراین را کنترل می کند و هیچ چشم اندازی برای پایان سریع جنگ وجود ندارد. الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با فایننشال تایمز هشدار داد که احتمال ضدحمله روسیه وجود دارد.

وی همچنین گفت: یک ضد حمله منجر به آزادسازی بخشی از خاک ما شد و پس از آن باید آن را کنترل کنیم و برای دفاع از آن آماده شویم.

دیدگاهتان را بنویسید