رژیم اشغالگر مسئولیت کامل عواقب حمله به مسجد الاقصی را بر عهده دارد


ساعت: 17:29
تاریخ انتشار: 31.06.1401
کد خبر: 1899052

یکی از اعضای ارشد جنبش حماس گفت: رژیم اشغالگر به طور کامل مسئول عواقب حمله به مسجد الاقصی و سوق دادن کل منطقه به سمت یک جنگ علنی مذهبی است. حوادث اخیر بیت المقدس و مسجد الاقصی و تسریع تجاوزات و توطئه های صهیونیزه کردن آن حمله آشکاری به جایگاه دینی و اسلامی این شهر و مسجد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، محمود الزهار از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز پنجشنبه تاکید کرد که تداوم حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به قدس و اماکن مقدس آن موجب خواهد شد. یک نبرد بزرگ را برافروخت که بدتر خواهد شد. این حالت به پایان می رسد و شمشیر مقدس تا آن زمان بدون غلاف باقی می ماند.

محمود الزهار در نشست خبری درباره حوادث مربوط به مسجد الاقصی ادامه داد: رژیم اشغالگر مسئولیت کامل عواقب حمله به مسجد الاقصی و سوق دادن کل منطقه را به سمت یک جنگ علنی مذهبی بر عهده دارد. حوادث اخیر بیت المقدس و مسجد الاقصی و تسریع تجاوزات و توطئه های صهیونیزه کردن آن حمله آشکاری به جایگاه دینی و اسلامی این شهر و مسجد است.

الزهار از تمامی مردم فلسطین در کرانه باختری رود اردن، قدس اشغالی و سرزمین های اشغالی در سال 1948 خواست تا از مسجد الاقصی در برابر هتک حرمت و توطئه صهیونیست ها به ویژه در ایام موسوم به اعیاد یهود، حضور یافته و از آن محافظت کنند. مسجد الاقصی آکسا.

این عضو ارشد جنبش حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن و دیگر کشورهای عربی خواست به وظیفه خود عمل کنند و برای حفاظت و دفاع از قدس و مسجد الاقصی در برابر جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

الزهار همچنین از جامعه بین المللی و نهادها و سازمان های بین المللی خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از تجاوزات جدی این رژیم و پایان دادن به تمامی اقدامات تحریک آمیز و خصمانه صهیونیست ها در مجتمع الاقصی بدون هیچ محدودیت و قید و شرطی انجام دهند. .

وی همچنین بر تعهد مطلق حماس و ملت فلسطین برای دفاع از حقوق و مقدسات خود با تمام امکانات تاکید کرد و افزود: این تجاوزات رژیم اشغالگر بی پاسخ نخواهد ماند و ما نسبت به تداوم و تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی هشدار می دهیم. علیه بیت المقدس و مسجد الاقصی.

محمود الزهار در پایان گفت: مسجد الاقصی نه تنها برای فلسطینیان بلکه برای بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان در سراسر جهان جایگاه دینی خاصی دارد و جزء لاینفک اعتقادات دینی و اصول ثابت ملی ما است. که در فراز سرنوشت ساز ملت نقش اصلاح راه و بازگرداندن آن را به راه راست داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید