رکورد استقلال برای پرسپولیس دست نیافتنی شد

رکورد استقلال برای پرسپولیس دست نیافتنی شد

تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته در هفته بیست و دوم لیگ برتر با نتیجه 3 بر 2 تراکتورسازی را شکست داد و با 45 امتیاز به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ بیست و دوم تبدیل شد. سپاهان با 46 امتیاز در صدر جدول و استقلال با یک بازی کمتر و 40 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند. اگرچه پرسپولیس با پیروزی در تراکتورسازی گامی به سوی قهرمانی برداشت، اما گل محمد عباس زاده مقابل تیم سابقش باعث شد تا رقبای سرسخت نتوانند رکورد ویژه شاگردان فرهاد مجیدی در فصل گذشته لیگ برتر ایران را تهدید کنند.

استقلال تهران فصل گذشته با 10 گل خورده رکورد بهترین خط دفاع لیگ را به نام خود ثبت کرد. رکورد قبلی لیگ در اختیار استقلال با 13 گل زده بود. خط دفاعی پرسپولیس که قبل از بازی بزرگ در تبریز تنها 9 گل دریافت کرده بود، در سرمای سخت شمال غرب ایران دو رقمی شد تا استقلالی ها همچنان به حفظ آمار و ارقام لیگ برتری خود امیدوار باشند.

البته رکورد استقلال را دو تیم مس رفسنجان و آلومینیوم اراک تهدید می کنند. مس رفسنجان با 9 گل زده بهترین خط دفاعی لیگ را دارد و آلومینیوم اراک نیز 10 گل زده است. با در نظر گرفتن 8 بازی اخیر لیگ برتر، به احتمال زیاد رکورد استقلال در این فصل دست نخورده باقی خواهد ماند.

استقلال در فصل گذشته بدون باخت به عنوان قهرمانی دست یافت که شاید رکورد چندین ساله آبی پوشان پایتخت باشد. تا هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم های سپاهان و مس رفسنجان با 2 شکست کمترین باخت ممکن را در لیگ جاری ثبت کردند. پرسپولیس و استقلال نیز با سه باخت در رده دوم قرار دارند.

یکی از رکوردهای ویژه استقلال که در معرض تهدید حریفان قرار دارد، رکورد گلزنی در یک فصل فوتبال ایران است. استقلالی ها فصل گذشته با 68 امتیاز این رکورد را به دست آوردند و احتمال شکسته شدن آن توسط سپاهان و پرسپولیس وجود دارد. تیم سپاهان اکنون 46 امتیازی است و در صورت پیروزی در 8 بازی اخیر لیگ برتر می تواند به رکورد 70 امتیازی دست پیدا کند و پرسپولیس نیز با پیروزی در تمامی دیدارهای آینده خود می تواند به رکورد 69 امتیازی برسد. البته دو تیم سپاهان و پرسپولیس در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران یک دیدار حساس مقابل هم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید