«ماشین» برای بسیاری از مردم به آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است

فتح الله توسلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 27 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق بین دستور خود با تلاوت آیه «حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم اللّه» -نصیر» گفت: آغاز سال نو برای ملت بزرگ ایران و تمدن ایران بزرگ در منطقه مبارک باد و امیدوارم با همت سه قوه و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب امسال شاهد پیشرفت و توسعه همه جانبه و دردها و مشکلات مردم به ویژه در حوزه معیشتی خواهیم بود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس افزود: تداوم تلاش دولت در عرصه‌های مختلف مشهود و در مواردی قابل تقدیر است، اما حقیقت این است که هر روز شاهد کوچک‌تر شدن توده مردم به‌ویژه اقشار پایین جامعه هستیم. جامعه. “

این خودرو اکنون پاشنه آشیل دولت است

نماینده مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت: خودرو در کنار کاهش کیفیت به هیچ وجه قابل توجیه نیست. مخالفت با واردات خودرو نشان می دهد که رانت و فساد در شبکه تولید و توزیع خودرو چیزی نیست که بتوان آن را کتمان کرد.

برنامه کلی دولت برای حذف ارز ترجیحی چیست؟

توسلی با اشاره به حذف ارز ترجیحی ادامه داد: علیرغم اینکه دولت در زمان تصویب بودجه قول داده بود تا قبل از حذف ارز ترجیحی، طرح جامعه ای در این زمینه ارائه کند تا با کاهش ارز ترجیحی فشارها را افزایش دهد. متاسفانه هنوز دولت برنامه جامعی در این زمینه ارائه نکرده است و شاهد افزایش شدید قیمت ها در جامعه هستیم و لازم است دولت با این موضوع برخورد جدی داشته باشد.

کشاورزان و دهقانان بی عدالت کشور تنها مانده اند

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در چارچوب سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران، ابلاغیه مقام معظم رهبری; همه دولت ها متعهد به توسعه پایدار کشاورزی با حفاظت از منابع طبیعی اولیه و حفاظت و توانمندسازی منابع انسانی، تامین امنیت غذایی با تاکید بر تولید داخلی و دستیابی به خودکفایی در محصولات اساسی، ارتقای سلامت غذا به جهانیان، استانداردها، اصلاح ساختار هستند. و سیستم بهره برداری از بخش کشاورزی، نوسازی سیستم تولید محصولات کشاورزی بر اساس دانش جدید و بومی سازی فناوری های روز، ارتقای بهره وری آب در تولیدات کشاورزی، استفاده از سایر نهادهای تولیدی، بهبود درآمد کشاورزان، کشاورزان و عشایر. توسعه پایدار روستاها و مناطق کشاورزی و فقرزدایی با تقویت زیرساخت های مناسب برای تولید و تنوع بخشی و موارد دیگر… همه اینها بر عهده دولت قبل و همه دولت هاست. اما راهکارها و برنامه های دولت در این موارد چیست؟

وی ادامه داد: کاهش بارندگی و خشکسالی در بسیاری از نقاط کشور کشاورزان را نگران کرده و این نگرانی کاملا جدی است و به نظر می رسد دولت برنامه ای برای جبران خسارات ناشی از این وضعیت ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کشاورزان و دهقانان محروم کشور تنها ماندند، گفت: از دولت مردمی می خواهم برنامه جامع خود را در این زمینه و در بخش های مختلف مالی و بانکی، بخشش یا تخفیف در اسرع وقت ارائه کند. مردم، چگونگی تامین نیازهای غذایی کشور

روسیه به جای کشتن اوکراینی ها، استراتژی متفاوتی را در برابر استراتژی های غربی اتخاذ می کند

توسلی با بیان اینکه توسعه طلبی و تلاش ناتو برای گسترش به سمت شرق فضای بین المللی و منطقه ای را با چالش مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: بی شک این هژمونی توسعه طلبانه ناشی از مقاومت کشورهای منطقه به ویژه در عرصه قدرت در سطح بین المللی و منطقه ای است. جهانی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: طبیعی است که دولت روسیه اقدامات غرب و ناتو در حوزه امنیتی را خلاف منافع ملی خود بداند و وارد شود؛ اما این نگرانی کشتار مردم اوکراین را توجیه نمی کند و روسیه باید به جای کشتار مردم اوکراین، استراتژی متفاوتی را در برابر استراتژی های کلان غربی اتخاذ کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قانون اساسی و رعایت اصول عزت، حکمت و مصلحت است، گفت: کشتار و اسکان مجدد مردم اوکراین را محکوم، ناراضی است. همکاری های منطقه ای و بین المللی و تقویت روابط سازنده با کشورهای غیر متخاصم و مقابله با تجاوز و تجاوز در روابط خارجی و مقابله با تک قطبی جهان. یکی از سیاست های اصلی جمهوری اسلامی است.

دیدگاهتان را بنویسید