خرید فلافل دست نیافتنی شده است!

خرید فلافل دست نیافتنی شده است!

گروه اقتصادی: در همین حال رستوران داران می گویند مشتریانشان کاهش چشمگیری داشته است، بررسی ها نشان می دهد قیمت ساندویچ فلافل به 95 هزار تومان رسیده است.به گزارش تجارت نیوز، پس از اصلاح نظام یارانه ای، قیمت فست فودها افزایش یافت. منوی رستوران ها و رستوران ها به دلیل افزایش مواد تشکیل دهنده افزایش یافت. غذا بسیار گران شد. به این ترتیب قیمت یک فلافل که تا سال گذشته زیر 20 هزار تومان بود، امروز به حدود 40 هزار تومان رسید و فروش اینترنتی آن به قیمت دو کیلوگرم مرغ تبدیل شد.

افزایش ناگهانی قیمت‌ها دیگر اجازه غذا خوردن در رستوران‌ها را به خانواده نمی‌دهد، زیرا این روزها غذای یک خانواده چهارنفره حداقل بیش از نیم میلیون تومان قیمت دارد که به گفته مسئولان اتحادیه به نصف رسیده است. در عین حال در زمان شیوع کرونا، این صنف بیشترین آسیب را از این بیماری متحمل شد.

این اتفاق روش جدیدی از فروش را در بین رستوران‌ها و موسسات فست فود رایج کرد. از فروش غذاهای نیمه پخته تا فروش تکه های پیتزا. برخی دیگر سعی کردند با کاهش وزن و کیفیت غذا مشتریان خود را حفظ کنند.
چندی پیش علی اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس داران از عدم پذیرش غذا در رستوران ها پس از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: افزایش قیمت غذای رستوران ها منجر به افزایش 20 درصدی شده است. کاهش 30 درصدی تقاضا

به گفته وی تورم در کشور ناشی از قیمت روغن، برنج، رب گوجه فرنگی، ادویه، زعفران و… است. تاثیر داشته است؛ رستوران داران نیز مصرف کننده محسوب می شوند و باید مواد اولیه پخت و پز را با قیمت بالا خریداری کنند.وی تصریح کرد: اتحادیه کار اتحادیه ها را کنترل می کند مالیات و سود 20 درصدی قانونی دریافت می شود.

خرید فلافل برای مردم دور از دسترس بود

در حال حاضر حتی قیمت ساندویچ فلافل در سایت های فروش اینترنتی به 95 هزار تومان رسیده است. اما خرید ساندویچ فلافل در فست فود بسته به تعداد فلافل و مخلفات بین 35 تا 45 هزار تومان متغیر است.92 خبر خاکستری

قیمت اکثر خورش ها تا سال گذشته زیر 50 هزار تومان بود اما امروز به بالای 120 هزار تومان رسیده است که نشان از افت کیفیت اکثر این غذاها دارد. رستوران‌داران این امر را به افزایش چند برابری برنج، روغن، لوبیا، مرغ، نوشیدنی‌ها و غیره نسبت می‌دهند.

بررسی ها نشان می دهد که کاهش تقاضا به رستوران ها محدود نمی شود. در حال حاضر فست فودها، آب میوه فروشی ها، بستنی فروشی ها، کافی شاپ ها و … وضعیت مشابهی را تجربه می کنند، شروع همه گیری کرونا بهتر شده اما قیمت غذا از ابتدای امسال به این شکل افزایش یافته است. که دیگر جایی برای نفس کشیدن صاحبان مشاغل این بخش و مردم برای خوردن غذای مورد علاقه خود باقی نمی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید