زائران قزوینی تا اطلاع ثانوی از حرکت به سمت مرزها خودداری کنند


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896296

عباس کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی مرزهای کشور عراق بسته است، گفت: زائران تا اطلاع ثانوی از حرکت به سمت مرزهای کشور خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با توجه به ازدحام زائران در مرزهای ورودی به عراق و مشکلات زیرساختی در سمت عراق برای تسهیل عبور و مرور زائران و کمبود امکانات خدماتی و اجتماعی، ستاد مرکزی اربعین صبح امروز اعلام کرد که تمامی مرزهای ایران و عراق تعطیل است و ورود جدیدی پذیرفته نمی شود برای مدیریت جمعیت حاضر در مرزها و این اقدامات با هدف حفظ سلامت و امنیت زائران انجام می شود.

تاکنون هیچ خبر رسمی از بازگشایی مرزها اعلام نشده و این شرایط تا تسهیل امور زائران و ساماندهی جمعیت حاضر در مرزها ادامه دارد.

عباس کاظمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به آخرین وضعیت مرزی و تردد زائران در استان قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه طرف عراقی از نظر جابجایی و اداره زائران آمادگی لازم را ندارد، در 6 مرز سمت خود به عراق شاهد تراکم جمعیت هستیم.

ازدحام در مرزهای ایران به دلیل تعلیق عراق است

وی افزود: ازدحام مردم در مرزهای ایران به دلیل تعطیلی است که در سمت عراق رخ داده و گرمای شدید هوا ما را نگران سلامتی زائران کرده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: ستاد مرکزی اربعین در راستای حفظ سلامت زائران اعلام کرد که از مبدأ به سمت مرزها حرکتی صورت نگیرد و استان قزوین نیز از این امر مستثنی نیست.

این مسئول گفت: این شرایط تا زمانی که تجمع و تردد زائران در مرزهای عراق تسهیل شود تا سلامت و امنیت زائران به طور کامل تضمین شود و شرایط در سمت عراقی بهبود یابد، ادامه خواهد داشت.

ممنوعیت اعزام زائران اربعین از استان قزوین تا اطلاع ثانوی

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی مرزها بسته است، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد حرکت جدیدی از استان قزوین به سمت عراق صورت نگیرد و از زائران تقاضا داریم تا عادی شدن شرایط صبر و شکیبایی داشته باشند.

ممنوعیت ورود زائران به آن سوی مرزها شامل خودروهای شخصی و عمومی می شود

وی گفت: تاکید می کنیم هیچ ورودی جدیدی از مرزهای ایران به عراق انجام نمی شود و این محدودیت هم شامل زائرانی می شود که با خودروی شخصی به مرز سفر کرده اند و هم زائرانی که با وسایل نقلیه عمومی تردد کرده اند.

استاندار قزوین تاکید کرد: در برخی از استان های کشورمان محدودیت هایی اعمال شده و تردد به مرزها ممنوع است، اما در استان قزوین هم اکنون در مرحله اطلاع رسانی به زائران هستیم تا از ابتدا سفر خود را لغو و در صورت نیاز محدودیت ایجاد کنند. در مورد حرکت در مسیرهای مواصلاتی استان را حتما به شما اطلاع خواهیم داد.

زائران با کمبود آب و خدمات در عراق مواجه هستند

این مسئول گفت: متأسفانه زیرساخت‌ها در عراق بسیار ضعیف است و زائران با کمبود آب و سرویس‌های بهداشتی مواجه هستند، بنابراین توصیه می‌کنیم زائران و استان‌های همجوار سفر خود را تا بهبود شرایط و اعلام محدودیت‌های مرزی به تعویق بیندازند. از اول حرکت نکن

مردم نباید به شایعات توجه کنند

کاظمی در پایان تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند در چنین فضایی افرادی هستند که پیام ها و اخبار نادرست و کذب را با هدف موج سواری و سوء استفاده منتشر می کنند که باعث تشویش اذهان عمومی و تحریک افکار عمومی می شود، لذا تاکید می کنیم. که اخبار را از مقامات رسمی دنبال کنید و شایعات را نادیده بگیرید.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاهتان را بنویسید