وزیر کشور: زائران به سمت مرزها حرکت نکنند

احمد وحیدی با بیان اینکه هم اکنون برای بازدید از مرزهای غربی در مهران به سر می برم، گفت: چون عراق با همان سرعتی که زائران از مرزهای ما خارج می شوند، ظرفیت خروج زائران از پایانه های مرزی خود را ندارد. طی دیروز و شب گذشته تعداد زیادی از زائران در مرزها ماندند و نتوانستند وارد عراق شوند.
وزیر کشور در خصوص اینکه عده ای از مرزها می روند و عده ای برمی گردند، افزود: اکنون وضعیت ما به گونه ای است که با توجه به اینکه دیروز و دیشب تعداد زیادی از مردم و دوستان آمدند. عراقی های ما با سرعتی که ما زائران را تخلیه می کنیم، ظرفیت تخلیه و عبور از مرز را ندارند، بگذار چنین تجمعات بزرگی باشد.
وحیدی افزود: ما نگران اثرات این امر بر سلامتی مردم بودیم، بنابراین کار باید کاملاً کنترل شده انجام شود و به همین دلیل از مردم خواستیم عزیزان خود را که قصد مهاجرت از مبدا خود را دارند ترک نکنند زیرا مرزها بسیار شلوغ است و اگر بتوانیم اجازه می دهیم زائران در زمان مناسب از مرز عبور کنند و طرف عراقی بستر را برای عبور سریع زائران فراهم کرده است و اتوبوس به اندازه کافی از آن طرف مرز فراهم شده است. مردم را از مشکل آگاه کنند.
وی در ارتباط اینترنتی شبکه ساعت 11 خبر از مردم پرسید: افرادی که هنوز شروع نکرده اند حرکت نکنند.
وزیر کشور به مناسبت گرمای شدید هوا افزود: زائران مراقب سلامتی خود باشند، کودکان خردسال و افراد مسن از زیارت حرم خودداری کنند زیرا دما و رطوبت هوا در اینجا به حدی است که افراد جوان و متوسط افراد مسن نیز مشکلاتی دارند.” و صبر آنها تمام می شود.
وزیر کشور از آمادگی پلیس برای انسداد جاده ها خبر داد و گفت: پلیس در همه نقاط هشدار می دهد و باید افرادی را که خارج از مناطق مرزی هستند کنترل کند و از آنها بخواهد به راه خود ادامه ندهند.
وی از آمادگی سایر دستگاه ها برای اعزام زائران از اربعین خبر داد و گفت: اینجا همه بسیج شده اند، همه نیروها، نیروی انتظامی، استانداری و هلال احمر مشغول کار هستند اما به هر حال ازدحام جمعیت بسیار زیاد است. اما به محض آماده شدن طرف عراقی و راحت شدن شرایط، اعلام می کنیم که سایر عزیزان به خیل فدائیان حسینی خواهند پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید