زمانی که بازیکن مازاد پرسپولیس ستاره این استقلال شد

زمانی که بازیکن مازاد پرسپولیس ستاره این استقلال شد

فولاد خوزستان یکی از فعال ترین تیم های لیگ برتر در نقل و انتقالات زمستانی بود. سرخپوشان خوزستانی که می خواستند برای لیگ قهرمانان آسیا تیم خود را به بهترین شکل ممکن تقویت کنند، برای این منظور تلاش زیادی کردند و بازیکنان متعددی را جذب کردند.

یکی از جالب ترین نقل و انتقالات فولاد برای دفاع راست رخ داد. جایی که استقلال دارند در ازای گرفتن آرش رضاوند و عارف آقاسی، مدافع راست و دونده جوان خود. صالح حردانی یکی از خریدهای خوب استقلال در نیم فصل است که عملکرد خوبی هم داشت اما نکته قابل توجه اینکه جانشین حردانی در فولاد اجازه نداد جای خالی مدافع راست فعلی استقلال ظاهر شود!

فولادی ها حردانی را در نیم فصل به محض جدایی مهدی شیری از پرسپولیس به خدمت گرفتند. شیری از نیم فصل دوم برای فولاد بازی می کند و عملکرد خوبی داشته است. حتی مقایسه عملکرد شیری در فولاد و حردانی در استقلال نشان از رضایت جواد نکونام از عملکرد مدافع راست باتجربه تیمش دارد.

بر اساس آماری که سایت 11 ارائه کرده است، مهدی شیری در نیم فصل دوم روی 3 گل فولاد خوزستان تاثیر مستقیم داشت و از نظر دقت پاس و تعداد دفعات توپ، موفق تر از حردانی بود.
مهدی شیری از ابتدای نیم فصل یک گل برای فولاد به ثمر رساند و دو پاس گل برای هم تیمی هایش ارسال کرد. حردانی اما در استقلال نتوانست گلزنی کند و در دربی پایتخت تنها یک پاس گل به هم تیمی هایش داد.

شیری و حردانی از نظر دقت پاس تقریبا 70 درصد موفق بودند و به خوبی توانستند توپ را به تیم های خود پاس دهند اما 100 درصد می توان گفت شیری موفق تر بود.

بازیکن مازاد پرسپولیس چگونه جایگزین استقلال شد؟

پدر مبارزات موفق حردانی آمار بهتری نسبت به شیری دارد. مدافع راست استقلال بیش از دو ضربه موفق در هر بازی دارد، در حالی که شیری به طور میانگین 1.03 ضربه موفق برای هر بازیکن در هر بازی دارد.
شیری در زمان قطع توپ، هنوز شرایط بهتری نسبت به حردانی دارد. شیری در هر بازی 4.82 قطع توپ برای تیمش انجام داد و حردانی 4.79 قطع توپ را ثبت کرد.

اگرچه این دو ستاره دفاع راست که هر دو بهترین های ایران هستند برای فولاد و استقلال خوش درخشیدند و هواداران زیادی را راضی نگه داشتند، اما نکته قابل توجه جواد نکونام و احمق ها خوشحال ترند. آنها از هر فریم ظاهر می شوند. فولاد در نیم فصل دوم مدافع راست خوب خود را از دست داد و جای خود را به دو بازیکن مطرح داد. هرچند پیش بینی می شد جای خالی حردانی نمایان شود اما مهدی شیری نگذاشت چنین اتفاقی بیفتد و با بازی های خوب خود نشان داد که همچنان یک مدافع راست توانمند در فوتبال ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید