زمان از سرگیری گفتگوهای وین از دیدگاه دیپلمات روسی فرا رسیده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و اتریش، در توییتی اعلام کرد که دیدار شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین تا زمانی که ایران و آمریکا اختلافات نهایی خود را حل کنند به تعویق افتاده است.

وی در واکنش به پیام یکی از خبرنگاران در توییتر در توئیتی به برچیدن چادر خبرنگاران در مقابل هتل کوبورگ، محل برگزاری مذاکرات در وین اشاره کرد.

اولیانوف در توییتی نوشت: «چادر رسانه‌ای در این مرحله حیاتی نیست. اگر و زمانی که ایران و آمریکا اختلافات نهایی خود را از راه دور حل کنند (امیدوارم به زودی)، شرکت کنندگان در مذاکرات وین با هم دیدار خواهند کرد و این نشست به احتمال زیاد کوتاه و تصمیمی رسمی برای احیای برجام خواهد بود. “.

اولیانوف چند روز پیش در توئیتر نوشت: «دوره هشتم مذاکرات در وین هنوز به پایان نرسیده است. این مکالمات هنوز ادامه دارد، اما قطع شده (یا قطع شده است). من معتقدم زمانی که اختلافات نهایی بین ایران و آمریکا حل شود، اعضای فعلی شورای امنیت سازمان ملل برای نهایی کردن توافق به وین بازخواهند گشت.

نبیل مصرعلی، سخنگوی کمیسیون اروپا نیز روز دوشنبه هفته گذشته گفت که مذاکرات در وین برای از سرگیری یک برنامه جامع اقدام مشترک نزدیک به پایان است.

وی به خبرنگاران گفت: مذاکرات در وین برای نهایی کردن توافق ادامه دارد و به مرحله نهایی حساس رسیده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید